Toyota Motor Corp. се е споразумяла да прехвърли поръчка на стойност 1,5 млрд. долара с LG Energy Solution, за да подкрепи дейността на завод за батерии в Мичиган, след като General Motors Co. се оттегли от проекта, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с въпроса.
GM обяви през декември, че ще продаде своя дял от 1 млрд. долара в завода в Лансинг, Мичиган, оставяйки LG да търси нови клиенти. Toyota е споразумяла да прехвърли съществуваща поръчка от друг завод на LG в Мичиган, когато южнокорейският производител на батерии придобие изцяло завода в Лансинг, което се очаква да стане тази пролет, потвърди японският автомобилен производител.
Тази поръчка за покупка на батерии е на обща стойност 1,5 млрд. долара, разкриват източниците, говорещи при условие на анонимност.
Южнокорейските компании вложиха 54 млрд. долара в изграждането на заводи за батерии за електромобили в САЩ в очакване на ускоряване в търсенето на пазара, подкрепено от Закона за намаляване на инфлацията (IRA). Сега LG, третият по големина производител на батерии в света, намалява разходите, тъй като производителите на автомобили забавят процеса на електрификация на портфолиото, а Белият дом заплашва да отмени политиките, подкрепящи електрическите автомобили.
Републиканците в Конгреса обещаха да намалят финансирането по закона по време на предстоящите преговори за бюджета.
Батериите, които Toyota купува от LG, могат да се използват както в електромобили, така и в хибридни превозни средства. Хибридите обикновено носят по-малко приходи за производителите на батерии, защото изискват по-малко клетки.
LG също така се стреми да продаде част от продукцията в завода на клиенти, които произвеждат стационарни батерии, където търсенето се е увеличило поради бума на центровете за данни, разкрива един от източниците.
Заводът се готви скоро да започне производство.
„Това е част от стратегическата ни цел за по-нататъшно оптимизиране на нашите инвестиции в Северна Америка и също така да отговорим на нуждите на глобалните производители на автомобили“, посочва LG.
Заводът в Лансинг трябваше да подкрепи стремежа на GM за електрификация на стойност 35 млрд. долара, предвиждащ разработването и пускането в продажба на 30 електрически модела до края на 2025 г. плюс създаването на 4000 нови работни места. Впоследствие GM промени стратегията си поради слабото търсене.
GM и LG получиха 186 млн. долара под формата на различни стимули за проекта в Лансинг. Автомобилният производител работи с щата Мичиган и Корпорацията за икономическо развитие на Мичиган, за да прехвърли тези стимули към LG, което се очаква да стане през следващите месеци.
Пакетът от стимули беше част от по-голяма сделка с щата, която включваше 480 млн. долара за планирания завод за електрически пикапи на GM в Орион Тауншип, Мичиган. Въвеждането в експлоатация на това съоръжение беше отложено за следващата година на фона на забавения растеж при продажбите на електромобили.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри