Глобалното производство на Toyota Motor Corp. расте за втори пореден месец през февруари, водено от по-силната дейност в Япония след възстановяване на бизнеса от скандала със сертифициране, съобщава Ройтерс.
Производството на най-големия автомобилен концерн в света по обем на продажбите се е увеличило с 6 на сто до 779 790 превозни средства спрямо февруари 2024 г., като продукцията в Япония расте с 16%.
Междувременно производството на японската компания в Северна Америка се понижава с 1%.
Глобалните приходи на Toyota са нараснали с 6% през февруари, подкрепени от 28-процентния скок на приходите от продажби в Япония и 2% ръст в останалия свят.
Президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви в сряда 25% мито върху вноса на автомобили, което ще влезе в сила на 3 април. Търговската политика на държавния глава предизвика несигурност в световен мащаб, като инвеститорите се притесняват от потенциални прекъсвания във веригата на доставки, намалени инвестиции и ускорена инфлация.
В Северна Америка продажбите на Toyota спадат със 7%, въпреки че компанията отдаде понижението на недостиг на запаси от хибридни модели и други превозни средства, като същевременно отбеляза, че търсенето на нейните автомобили остава силно.
Данните за производство и продажби включват и луксозната марка Lexus.
В средата на март Toyota обяви, че ще пусне общо девет напълно електрически модела в Европа през 2025 г. и 2026 г. под своите марки Toyota и Lexus, които да се конкурират с местните предложения. Компанията заяви, че ще пусне три електрически SUV модела за едноименната марка през тази година – нови версии на bZ4X, Urban Cruiser и C-HR+, които ще бъдат последвани от още три модела през 2026 г.
Toyota също така ще предложи за Европа три електромобила с марка Lexus през следващите 12 месеца, започвайки с новия RZ SUV.


Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове