Volvo Car AB обяви програма за намаляване на разходите на стойност 18 млрд. шведски крони (1,87 млрд. долара), за да противодейства на слабото търсене и търговското напрежение, което хвърля сянка върху автомобилната индустрия, съобщава Bloomberg.
Мерките ще доведат до съкращаване на работни места, заяви автомобилният производител. Volvo също така оттегли финансовите си насоки за тази и следващата година в рамките на основно преструктуриране под ръководството на новия главен изпълнителен директор Хакан Самюелсон.
Митата „обезпокояват сериозно една глобална компания“, признава Самюелсон в интервю за Bloomberg.
Планът на главния изпълнителен директор има за цел да стабилизира Volvo след продължителен период на разочароващи продажби и забавяне при пускането на нови модели. 74-годишният Самюелсон започна втория си мандат начело на една от най-разпознаваемите автомобилни марки в Европа по-рано този месец, тъй като индустрията се сблъсква с митата на президента на САЩ Доналд Тръмп и приглушеното търсене на електрически превозни средства в Европа.
Самюелсон вече смени главния финансов директор на концерна и сега той иска да даде приоритет на бизнеса на Volvo в САЩ и Китай, за да предложи на клиентите по-добри продукти. Компанията скоро ще представи първия си пъгин хибрид с удължен пробег за азиатския пазар.
Върнат във Volvo от милиардера и председател на Geely Ли Шуфу, след като ръководеше Volvo в продължение на десет години до 2022 г., Самюелсон набляга на необходимостта от намаляване на разходите и засилено производство в САЩ. Компанията все още изнася значителен дял на продаваните на американския пазар модели от Европа.
Volvo ще прехвърли част от разходите около митата на потребителите, като се готви да поеме другата част, заяви Самюелсон. Компанията трябва да увеличи производството в завода си в Южна Каролина, като обмисля добавянето на „конвенционален или хибриден“ автомобил към графика в съоръжението.
Преструктурирането на Volvo включва намаляване на материалните разходи с 3 млрд. крони и разходите за персонал с 5 млрд. крони, като същевременно бъдат намалени инвестициите с още 10 млрд. крони, добавя главният изпълнителен директор. По-голямата част от ефектите от плана ще бъдат реализирани през следващата година.
Производителят също така отчете приходи и оперативна печалба за първото тримесечие, които изостанаха от очакванията на анализаторите. Volvo е загубила две трети от стойността си след първичното публично предлагане (IPO) през 2021 г.