България вече разполага с първите системи за съхранение на енергия, използващи батерии с т.нар. „втори живот". Това са системи, изградени от излезли от употреба литиево-йонни батерии от електрически автомобили – батерии, които вече не отговарят на стандартите за използване в транспортни средства, но все още могат да се използват в различни вторични приложения, преди да бъдат рециклирани, става ясно от прессъобщение на компанията „Соларпро“, която е отговорна за проекта.
Първите такива системи у нас са разработени от „И-Уейст Силистра“ АД - дъщерно дружество на „Соларпро“ и член на Европейската асоциация за рециклиране на батерии (EBRA Recycling).
Двете пилотни системи използват батерийни модули от електрически автомобили на Volkswagen Group, като всяка система има капацитет от 4,2 киловатчаса (kWh) и е оборудвана с напълно хибриден инвертор. Това означава, че инверторът интелигентно управлява потока на енергия – може да зарежда батериите както от слънчеви панели, така и от електрическата мрежа или генератор, като автоматично разпределя енергията към потреблението според нуждите на домакинството или обекта.
Компанията планира пускането на пазара на около 20 подобни системи месечно.
Към момента, „И-Уейст Силистра“ има договори с 18 вносители на електрически превозни средства у нас, сред които: „Силвър стар Моторс“, „Еуратек Ауто“, „Миркат“, „Порше БГ", „Витоша Спортс Карс“, „Витоша Ауто“, „Балкан Стар Мотърс“ и други. Марките, с които И-Уейст работи включват Mercedes, Skoda, Suzuki, VW, Audi, Porsche, Infinity, Jeep, Alfa Romeo, Hyundai, Mitsubishi и Nissan.
Разработчикът ще дари пилотните две системи на професионална гимназия по компютърно моделиране и компютърни системи (ПГКМКС) „Акад. Благовест Сендов“, Варна, и на Технически Университет – Варна, където те ще могат да се използват както за образователни цели, така и за реално приложение.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 6 месеца "В България заработиха първите системи за съхранение на енергия с излезли от употреба батерии". Ами НЕ Е вярно: След като системите работят, те се употребяват а, значи, И СА В УПОТРЕБА. "Излезлимоъ употреба' ще рече, че не се ползват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца По време на режима на тока преди 90г във всяка втора къща имаше такива системи със стари акумулатори и навързани към тях крушки :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца Тази пиротехника трябва да се монтира само в подземен бетонен бункер. Инак нито застрахователи, нито пожарна ще се справят с проблемите. Хората минават на lifepo4 и натриеви батерии, ние ше се палим с батерии за скрап:-))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар