IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Тримесечните продажби на Polestar растат заради силното търсене в Европа

Шведската компания разчита на ценовите отстъпки, за да привлече купувачите

20:31 | 10.07.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Polestar отчете скок на продажбите през второто тримесечие, тъй като по-добрите търговски оферти и ценовите отстъпки помогнаха за увеличаване на доставките в Европа на фона на трудната макроикономическа среда, съобщава Ройтерс.

Шведската компания е продала приблизително 18 049 автомобила през второто тримесечие, което е увеличение с 38% спрямо същото тримесечие на миналата година.

Търсенето на електрическите превозни средства на Polestar остава устойчиво въпреки високите лихвени проценти, разходите за живот и наличието на по-достъпни хибридни или бензинови модели.

„Отбелязахме още едно силно тримесечие на растеж, при все по-предизвикателни пазарни и геополитически условия“, посочва главният изпълнителен директор на Polestar Михаел Лохшелер, цитиран от Ройтерс.

Компанията също така направи стратегически промени, откакто Лохшелер пое ръководната позиция, включително фокусиране върху пазара в Европа, тъй като американските мита заплашват да повишат производствените разходи и да нарушат глобалните вериги на доставка.

Въпреки че Polestar се опитва да се разшири както на американския, така и на китайския пазар, автомобилите му са приети много по-добре в Европа, която представлява лъвския пай от продажбите ѝ.

Миналата седмица Polestar обяви, че ще произвежда своя SUV Polestar 7 в завод на Volvo Cars в Словакия, за да се сведе до минимум излагането на търговските бариери.

Митата засягат Polestar по-тежко от повечето европейски автомобилни производители, тъй като по-голяма част от автомобилите ѝ се произвеждат в Китай.

През юни компанията обяви, че стартира доставките на електрическите си превозни средства във Франция по-късно тази година с идеята тази страна да стане един от трите основни европейски пазара на концерна.

Polestar се опита да се конкурира с други премиум марки, като Mercedes, BMW, Audi и Tesla, фокусирайки се върху рекламни кампании, целящи да привлекат собствениците на коли Tesla.

Но разширяването на Poletsar е на пауза, откакто компанията навлезе в Испания, Португалия и Италия преди около три години.

Първият френски шоурум ще отвори врати в Льо Ман през юли, като първите доставки се очакват от октомври.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:31 | 10.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още