Продължилият около две години опит на Foxconn да придобие дял в звеното на германския доставчик на автомобилни части ZF Group е бил замразен миналия месец поради значително несъответствие в очакванията за оценката и по-високия от прогнозираното дълг, пише Ройтерс, цитирайки документи.
Констатациите от проверката на тайванската компания бяха разпространени дни преди ZF Group да заяви през октомври, че ще се откаже от плановете си да отдели звеното си за задвижващи системи, известно като Division E.
Звеното произвежда електрически, конвенционални и хибридни системи за автомобилния сектор. Foxconn обмисляше закупуването на дял в него като част от разширяването си в бизнеса с електрически превозни средства.
В момента ZF Group води преговори с Foxconn и други концерни за партньорства, обхващащи специфични продукти в звеното, разкрива източник от ZF, пряко запознат с въпроса.
Плановете на Foxconn са преустановени, след като компанията оцени стойността на Division E на 1,5-2,5 млрд. евро, което е по-малко от предишната оценка от 3,5 млрд. евро, става ясно от документ, изготвен от JPMorgan за Foxconn.
Стойността на собствения капитал на звеното междувременно се оказва отрицателна след завършване на оценката, в сравнение с по-ранната констатация за 1,3 млрд. евро.
Последните оценки и отказа от търсене на дял вероятно ще хвърлят сянка върху амбицията на Foxconn да се разшири в производството на електрически превозни средства, което компанията смята за основен генератор на растеж в бъдеще.
Foxconn и ZF Group водеха преговори за закупуване на дял от страна на тайванската компания в Division E, като се предвиждаше първият да плати 1,3 млрд. евро, ако оценката на собствения капитал на звеното достигне 2,6 млрд. евро.
По-рано този месец ZF Group заяви, че ще съкрати една четвърт от работната сила на подразделението до 2030 г. съгласно споразумение за преструктуриране, постигнато с работническия съвет и синдиката IG Metall.
Групата е притисната от голямо дългово бреме от минали придобивания, като проверката на Foxconn показа, че нетният дълг на Division E е с близо 90% по-висок от очакваното.
Стремежът на Foxconn да придобие дял в звеното отразяваше бързия растеж на световната индустрия за електрически превозни средства през последните години, обусловен от правителствени стимули, затягане на регулациите за емисиите и нарастващото потребителско търсене на по-чист транспорт.
Автомобилните производители по целия свят инвестираха милиарди долари в увеличаване на производството на електрически превозни средства, но секторът сега е изправен пред редица трудности, причинени от прекъсвания във веригата на доставки, колебания в цените на суровините и неравномерно търсене на различните пазари.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията