Продължилият около две години опит на Foxconn да придобие дял в звеното на германския доставчик на автомобилни части ZF Group е бил замразен миналия месец поради значително несъответствие в очакванията за оценката и по-високия от прогнозираното дълг, пише Ройтерс, цитирайки документи.
Констатациите от проверката на тайванската компания бяха разпространени дни преди ZF Group да заяви през октомври, че ще се откаже от плановете си да отдели звеното си за задвижващи системи, известно като Division E.
Звеното произвежда електрически, конвенционални и хибридни системи за автомобилния сектор. Foxconn обмисляше закупуването на дял в него като част от разширяването си в бизнеса с електрически превозни средства.
В момента ZF Group води преговори с Foxconn и други концерни за партньорства, обхващащи специфични продукти в звеното, разкрива източник от ZF, пряко запознат с въпроса.
Плановете на Foxconn са преустановени, след като компанията оцени стойността на Division E на 1,5-2,5 млрд. евро, което е по-малко от предишната оценка от 3,5 млрд. евро, става ясно от документ, изготвен от JPMorgan за Foxconn.
Стойността на собствения капитал на звеното междувременно се оказва отрицателна след завършване на оценката, в сравнение с по-ранната констатация за 1,3 млрд. евро.
Последните оценки и отказа от търсене на дял вероятно ще хвърлят сянка върху амбицията на Foxconn да се разшири в производството на електрически превозни средства, което компанията смята за основен генератор на растеж в бъдеще.
Foxconn и ZF Group водеха преговори за закупуване на дял от страна на тайванската компания в Division E, като се предвиждаше първият да плати 1,3 млрд. евро, ако оценката на собствения капитал на звеното достигне 2,6 млрд. евро.
По-рано този месец ZF Group заяви, че ще съкрати една четвърт от работната сила на подразделението до 2030 г. съгласно споразумение за преструктуриране, постигнато с работническия съвет и синдиката IG Metall.
Групата е притисната от голямо дългово бреме от минали придобивания, като проверката на Foxconn показа, че нетният дълг на Division E е с близо 90% по-висок от очакваното.
Стремежът на Foxconn да придобие дял в звеното отразяваше бързия растеж на световната индустрия за електрически превозни средства през последните години, обусловен от правителствени стимули, затягане на регулациите за емисиите и нарастващото потребителско търсене на по-чист транспорт.
Автомобилните производители по целия свят инвестираха милиарди долари в увеличаване на производството на електрически превозни средства, но секторът сега е изправен пред редица трудности, причинени от прекъсвания във веригата на доставки, колебания в цените на суровините и неравномерно търсене на различните пазари.


Внимание! Нова измама на пътя в Европа
Шофьори продължават да отказват тестовете за дрога
Българите остават най-нископлатените в Европейския съюз
Събират средства за реставрация на исторически роял
Дневните светлини стават задължителни и за задните фарове
Съюзници на Стармър го пазят от предполагаем заговор за поста
Бумът на центровете за данни тръгна към задния двор на Силициевата долина, част 2
Бумът на центровете за данни тръгна към задния двор на Силициевата долина, част 1
България е сред новаторите в ЕС при системите за съхранение на енергия
Китай и Бразилия искат да бъдат лидери в борбата за климата, но и да замърсяват
Кои са най-продаваните премиум автомобили в България?
Комбито Audi RS6 стана по-мощно от Bugatti Veyron
BMW над съд заради съмнения за фалшифицирани азотни емисии
Китайци пускат първия сериен модел с електромотори в колелата
Нов рекорд - кандидат за шофьор бе скъсан 128-и път
Липсата на уран от Иран буди безпокойство у ядрения надзорен орган на ООН
Прическите, които завладяха есента
След провала на "Мегаполис": Копола продава частния си остров
Орландо Блум се подигра с Кейти Пери?