Продължилият около две години опит на Foxconn да придобие дял в звеното на германския доставчик на автомобилни части ZF Group е бил замразен миналия месец поради значително несъответствие в очакванията за оценката и по-високия от прогнозираното дълг, пише Ройтерс, цитирайки документи.
Констатациите от проверката на тайванската компания бяха разпространени дни преди ZF Group да заяви през октомври, че ще се откаже от плановете си да отдели звеното си за задвижващи системи, известно като Division E.
Звеното произвежда електрически, конвенционални и хибридни системи за автомобилния сектор. Foxconn обмисляше закупуването на дял в него като част от разширяването си в бизнеса с електрически превозни средства.
В момента ZF Group води преговори с Foxconn и други концерни за партньорства, обхващащи специфични продукти в звеното, разкрива източник от ZF, пряко запознат с въпроса.
Плановете на Foxconn са преустановени, след като компанията оцени стойността на Division E на 1,5-2,5 млрд. евро, което е по-малко от предишната оценка от 3,5 млрд. евро, става ясно от документ, изготвен от JPMorgan за Foxconn.
Стойността на собствения капитал на звеното междувременно се оказва отрицателна след завършване на оценката, в сравнение с по-ранната констатация за 1,3 млрд. евро.
Последните оценки и отказа от търсене на дял вероятно ще хвърлят сянка върху амбицията на Foxconn да се разшири в производството на електрически превозни средства, което компанията смята за основен генератор на растеж в бъдеще.
Foxconn и ZF Group водеха преговори за закупуване на дял от страна на тайванската компания в Division E, като се предвиждаше първият да плати 1,3 млрд. евро, ако оценката на собствения капитал на звеното достигне 2,6 млрд. евро.
По-рано този месец ZF Group заяви, че ще съкрати една четвърт от работната сила на подразделението до 2030 г. съгласно споразумение за преструктуриране, постигнато с работническия съвет и синдиката IG Metall.
Групата е притисната от голямо дългово бреме от минали придобивания, като проверката на Foxconn показа, че нетният дълг на Division E е с близо 90% по-висок от очакваното.
Стремежът на Foxconn да придобие дял в звеното отразяваше бързия растеж на световната индустрия за електрически превозни средства през последните години, обусловен от правителствени стимули, затягане на регулациите за емисиите и нарастващото потребителско търсене на по-чист транспорт.
Автомобилните производители по целия свят инвестираха милиарди долари в увеличаване на производството на електрически превозни средства, но секторът сега е изправен пред редица трудности, причинени от прекъсвания във веригата на доставки, колебания в цените на суровините и неравномерно търсене на различните пазари.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026