Кризата в германската автомобилна индустрия засегна още една компания. През юли ръководството на Werkzeugbau Laichingen обявява несъстоятелност чрез документ, подаден в Окръжния съд на Щутгарт. Според временния синдик Мартин Муха намаляващият прием на поръчки, съчетан с по-строгите условия за финансиране, е прибавил твърде голяма тежест върху баланса на дружеството.
Базираната в Лайхинген компания, специализирана в производството на металообработващи машини за автомобилната индустрия, в момента осигурява работа на около 100 души и може да се похвали с история, обхващаща приблизително 130 години, пише германското издание t-online.
Заявление за защита от фалит не означава непременно край на бизнеса: по-скоро целта на подобно производство е да се управлява несъстоятелността по структуриран начин и да се открият бъдещи перспективи за компанията.
Спад в поръчките и проблеми с финансирането
Според Муха, партньор в адвокатската кантора Grub Brugger в Щутгарт, продължаващата слабост на автомобилния сектор се отразява и на доставчиците нагоре по веригата и на машиностроителните компании. Неохотата за инвестиции сред големите автомобилни производители допълнително е изострила ситуацията.
„Приемът на поръчки е намалял. Освен това компаниите изпитват затруднения да осигурят необходимото финансиране“, изтъква Муха.
Синдикът по несъстоятелност в момента проучва как успешно да продължи дейността на концерна. Водят се дискусии с клиенти, доставчици и потенциални инвеститори.
„В момента полагаме основите, за да може компанията да продължи да функционира“, изтъква Муха.
Въпреки това вече е ясно, че ще са необходими външни инвеститори, „защото компанията – за момента – няма да може сама да излезе от несъстоятелността“.
Заплатите на служителите са осигурени чрез обезщетения при несъстоятелност до септември.
Кризата в автомобилната индустрия в Германия засяга и големите компании. Mercedes и Porsche наскоро отчетоха спад в печалбите, като отказът от двигатели с вътрешно горене създава проблеми за традиционните компании. Преди това доставчикът ZF също обяви преструктуриране, за да подобри ефективността на своя бизнес.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 3 месеца Надявам се това да е само началото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца Концернът (на немски: Konzern) е германски тип финансово-промишлена ГРУПА компании !! В случаят иде реч за ООД , машиностроителна компания с цех за производство на специализирани машини , 125 човека персонал и годишен оборот около 4млн евра . В България има стотина такива машиностроителни фирми с подобни параметри !! Имат проблем с изпълнени поръчки и неразплатени !! Лош мениджмънт , можели са да диверсифицират към други индустрии , не са го направили ... и сега си плащат ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар