Японската Marelli Holdings Co., която доставя авточасти на Nissan Motor Co., Stellantis NV и други производители на автомобили, подаде молба за защита от фалит в САЩ в опит да намали дълговото си бреме и да се преструктурира под ръководството на нов собственик, съобщава Bloomberg.
Около „80% от кредиторите на компанията са подписали споразумение в подкрепа на преструктурирането, което ще намали дълговата тежест на Marelli и ще засили ликвидната ѝ позиция“, изтъква компанията.
Тя добавя, че не очаква процесът да има някакво оперативно въздействие върху бизнеса ѝ.
Marelli е получила ангажимент за финансиране от 1,1 млрд. долара от своите кредитори. След одобрение от съда тази сума, съчетана с паричните средства, генерирани от текущата дейност на компанията, се „очаква да осигури достатъчна ликвидност, за да подпомогне компанията в процеса по защита от фалит".
Доставчикът на авточасти се сблъсква с индустриални катаклизми, тъй като електрификацията и автоматизацията принуждават международните производители на автомобили да променят стратегията си, за да се справят с намаляващите продажби на ключови пазари.
Източник, запознат с въпроса, заяви по-рано тази седмица, че инвестиционната фирма Strategic Value Partners LLC, ръководена от Виктор Хосла, на практика ще стане новият собственик на Marelli. Базираната в САЩ група за частни капиталови инвестиции KKR & Co., която създаде Marelli през 2019 г. чрез сливането на своите подразделения Calsonic Kansei и Magneti Marelli, ще прехвърли акциите си на консорциума от кредитори като част от предложената сделка.
Marelli, която осигурява работа на повече от 50 хил. души, в миналото се е опитвала безуспешно да се преструктурира, тъй като поръчките от клиентите се свиват. Базираната в Сайтама, Япония, компания управлява около 170 съоръжения в световен мащаб, които доставят осветителни системи, климатици, електродвигатели, окачвания и други компоненти на автомобилните концерни.
Освен SVP в списъка с кредитори на Marelli влизат още Deutsche Bank AG, Mizuho Financial Group Inc., както и други заемодатели. Консорциумът включва също базираната в Сеул MBK Partners Ltd. и Fortress Investment Group LLC от Ню Йорк.
Когато през 2022 г. Marelli подава молба за съдебна реабилитация, общият ѝ дълг достига около 1,1 трлн. йени (7,6 млрд. долара) - най-големият в онзи момент за японски производител. Оттогава той се е свил до около 650 млрд. йени.
„След внимателен преглед на стратегическите алтернативи на компанията определихме, че подаването на молба за защита от фалит е най-добрият път за укрепване на баланса на Marelli чрез преобразуване на дълга в собствен капитал“, заявява главният изпълнителен директор на Marelli Дейвид Слъмп. „Предприемането на това действие осигурява достъп до нова ликвидност за финансиране на нашия дългосрочен растеж и иновации“, добавя той.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа