IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Японски доставчик на авточасти обяви фалит, докато търси нов собственик

Marelli вече има одобрението на 80% от кредиторите за старта на преструктурирането

14:48 | 11.06.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Японската Marelli Holdings Co., която доставя авточасти на Nissan Motor Co., Stellantis NV и други производители на автомобили, подаде молба за защита от фалит в САЩ в опит да намали дълговото си бреме и да се преструктурира под ръководството на нов собственик, съобщава Bloomberg.

Около „80% от кредиторите на компанията са подписали споразумение в подкрепа на преструктурирането, което ще намали дълговата тежест на Marelli и ще засили ликвидната ѝ позиция“, изтъква компанията.

Тя добавя, че не очаква процесът да има някакво оперативно въздействие върху бизнеса ѝ.

Marelli е получила ангажимент за финансиране от 1,1 млрд. долара от своите кредитори. След одобрение от съда тази сума, съчетана с паричните средства, генерирани от текущата дейност на компанията, се „очаква да осигури достатъчна ликвидност, за да подпомогне компанията в процеса по защита от фалит".

Доставчикът на авточасти се сблъсква с индустриални катаклизми, тъй като електрификацията и автоматизацията принуждават международните производители на автомобили да променят стратегията си, за да се справят с намаляващите продажби на ключови пазари.

Източник, запознат с въпроса, заяви по-рано тази седмица, че инвестиционната фирма Strategic Value Partners LLC, ръководена от Виктор Хосла, на практика ще стане новият собственик на Marelli. Базираната в САЩ група за частни капиталови инвестиции KKR & Co., която създаде Marelli през 2019 г. чрез сливането на своите подразделения Calsonic Kansei и Magneti Marelli, ще прехвърли акциите си на консорциума от кредитори като част от предложената сделка.

Marelli, която осигурява работа на повече от 50 хил. души, в миналото се е опитвала безуспешно да се преструктурира, тъй като поръчките от клиентите се свиват. Базираната в Сайтама, Япония, компания управлява около 170 съоръжения в световен мащаб, които доставят осветителни системи, климатици, електродвигатели, окачвания и други компоненти на автомобилните концерни.

Освен SVP в списъка с кредитори на Marelli влизат още Deutsche Bank AG, Mizuho Financial Group Inc., както и други заемодатели. Консорциумът включва също базираната в Сеул MBK Partners Ltd. и Fortress Investment Group LLC от Ню Йорк.

Когато през 2022 г. Marelli подава молба за съдебна реабилитация, общият ѝ дълг достига около 1,1 трлн. йени (7,6 млрд. долара) - най-големият в онзи момент за японски производител. Оттогава той се е свил до около 650 млрд. йени.

„След внимателен преглед на стратегическите алтернативи на компанията определихме, че подаването на молба за защита от фалит е най-добрият път за укрепване на баланса на Marelli чрез преобразуване на дълга в собствен капитал“, заявява главният изпълнителен директор на Marelli Дейвид Слъмп. „Предприемането на това действие осигурява достъп до нова ликвидност за финансиране на нашия дългосрочен растеж и иновации“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:48 | 11.06.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още