Stellantis стартира схема за доброволно съкращение на 610 работници в завода си „Мирафиори“ в Торино, Италия, след като въведе подобна мярка и за други италиански заводи, съобщава Ройтерс.
Групата съкращава общо 1600 служители в цяла Италия през тази година чрез схемата за доброволно напускане. В „Мирафиори“ мярката „е насочена към подкрепа на ранното пенсиониране или различни възможности за смяна на кариерното развитие“, заяви говорител на компанията, добавяйки, че работниците в завода могат да се регистрират за нея до края на юли.
Заводът „Мирафиори“ ще има стабилна работна сила от август, за да се подготви за пускането на пазара на новата хибридна версия на градския автомобил Fiat 500, добавя говорителят.
Очаква се пълномащабното производство на новия модел да започне през ноември.
Луиджи Паоне, представител на синдикатите, които се съгласиха с плана за доброволно напускане на Stellantis, заяви, че схемата ще бъде насочена към работници, които са по-близо до пенсионна възраст.
Планът „би трябвало да проправи пътя за наемането на млади работници, докато наближаваме старта на производството на хибридния 500“, изтъква Паоне.
Между април и май Stellantis договори подобни пакети в други монтажни заводи в Италия, включително в Мелфи и Помиляно, за общо съкращение на до 1660 работници през тази година.
Компанията разполага с по-малко от 40 хил. служители в Италия в сравнение с 55 хил. в началото на 2021 г., когато групата беше създадена чрез сливането на Fiat Chrysler и PSA.
В края на миналата година Stellantis обеща да подсигури своите италиански заводи с нови модели през следващите няколко години, като част от усилията на автомобилната група да възстанови отношенията си с правителството в Рим, което критикува производителя заради намаления капацитет.
Нито един от обектите на компанията в Италия няма да бъде затворен, като през 2026 г. капацитетът ще се увеличи, воден от новите модели, каза обяви Жан Филип Импарато, ръководител на бизнеса на Stellantis в Европа, по време на дискусии в Рим със синдикатите и министъра на индустрията Адолфо Урсо.
Концернът планира да инвестира 2 млрд. евро в Италия през 2025 г. и се е ангажирал с поръчки за 6 млрд. евро от своите доставчици в страната, добавя Импарато.