Германската марка спортни автомобили Isdera подаде молба за защита от фалит, съобщава германското издание Bild.
Производителят на ръчно изработени превозни средства е емблематичен сред почитателите на спортните суперавтомобили.
Isdera се сблъсква с финансова криза и неплатежоспособност. Според германските медии съдът в Саарбрюкен е открил производство по несъстоятелност на 11 април. Адвокатът Томас Бекер от кантората Thimmel and Partner е назначен за синдик по несъстоятелност, съобщава Wirtschaftswoche.
Изпадането в несъстоятелност на Isdera е поредният пример за проблемите, с които се сблъскват германските и като цяло европейските производители на автомобили през последните години.
Все още не са известни точните причини за фалита на бутиковата марка.
Isdera е основана през 1982 г. от Еберхард Шулц в Леонберг, Швабия. Шулц – преди това инженер в Porsche – изгражда сваоето име през 1969 г. с Erator GTE и по-късно разработва концептуалния автомобил CW 311 в сътрудничество с B&B Automobiltechnik под марката на Mercedes. Този концептуален автомобил е единственото превозно средство, което не е разработено от Mercedes, но му е позволено да носи емблемата.
Isdera се специализира в производството на изключителни лимитрани серии спортни автомобили, които често са ръчно изработени. В списъка с известни модели попадат Spyder 036i (1983 г.), Imperator 108i (1984 г.), Commendatore 112i (1993 г.) и Autobahnkurier 116i (2006 г.).
През 2018 г. Isdera представи изцяло електрическия Commendatore GT по време на автомобилно изложение в Пекин. Несъстоятелността на марката бележи временния край на една от най-интересните и оригинални марки автомобили в Германия, пише Auto Motor Sport.
преди 2 дни Щом в Германия (най-силната ЕС икономика) започнаха съкращения и фалити какво следва за останалите ЕС държави при това управление и тези лидери, които не се интересуват от икономика и благосъстояние на гражданите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар