Skoda има навика да привлича вниманието с интересни коли с оригинални характеристики. Миналата година, например, показа модела Rapid, който прилича на седан, но е всъщност лифтбек, тъй като има 5 врати. А сега представи новия Rapid Spaceback, чието означение също не присъства в търсачките за автомобили втора ръка. Той е нещо средно между хечбек и комби. Или по-скоро хечбек с комби характер.
Новият Rapid Spaceback е базиран на представения миналата година лифтбек Rapid. Двата модела са почти идентични, като разликите са само в задната част. Новият силует при Spaceback обаче променя съществено визията на колата, залагайки на по-динамични и младежки черти. А това е търсен ефект, тъй като с този модел Skoda иска да привлече нова аудитория от по-млади клиенти.
Именно затова инженерите и дизайнерите на марката са заложили на подобна концепция, която съчетава пословичната за Skoda практичност с напълно нови модерни форми. За целта е подбрано и ново оборудване, което включва тапицерии и материали с по-модерен вид. Воланът също е нов, като вече изглежда по-спортно и има три лъча. Иначе, материалите в купето не блестят с високо качество - пластмасите, например, са твърди на допир, но пък изглеждат добре и са изработени с внимание, без фуги и разминавания.
Разлики с познатия Rapid има още в шасито и кормилното управление. Spaceback е оборудван с нов електромеханичен усиловател на волна, вместо електрохидравличен, с какъвто се появи на пазара познатият Rapid. Разликата между двете технологии въобще не е малка. При Spaceback рейката е по-бърза, работи по-директно и оставя усещане за подобрена динамика. Окачването пък има по-комфортна настройка, но не може да се нарече меко. Возията е като на немски автомобил - неутрална и предвидима, като поема нервностите изненадващо тихо.
Всъщност изброените новости в техниката, които дебютират с Rapid Spaceback, вече са налични и при стандартния Rapid.
Що се отнася до размерите, Rapid Spaceback е със 180 мм. по-къс от седана Rapid. Тъй като междуосието на двата модела е запазено идентично, разлика в простора в купето няма. В него могат спокойно и напълно комфортно да се настанят четирима едри пасажери. Пространство за краката отзад - 64 мм. и височината - 980 мм, са водещи в сегмента, заявиха представители на Skoda по време на международния тест на модела, който се състоя във Верона, Италия.
Освен това, просторът в кабината може да бъде увеличен визуално с опционалния панорамен покрив, който обхваща почти цялото пространство над главите на пътуващите в Rapid Spaceback. Остъклението променя не само интериора, но и екстериора, създавайки илюзия, че продължава чак до края на задната врата - покривът е тониран в черен цвят, както и вратата на багажника.
Основната разлика в размерите на моделите е в обема на багажното отделение, което при Rapid Spaceback доставя със 135 литра по-малко. Обемът му е 415 литра, които са съвсем достойни за този сегмент. А при сгъването на задните седалки се отварят общо 1380 л.
Друга полезна черта на този хечбек с комби характер са допълнителните задни колонки. С това си решение инженерите на модела са имали възможност да направят D-колонката по-тънка, което подобрява видимостта назад.
Двигателите, с които се предлага новата кола на марката, са аналогични с тези при седана Rapid. Това са четири бензинови и два дизелови агрегати, доставящи мощност между 75 и 122 к.с. На хартия данните може и да не изглеждат впечатляващи, но на практика тази мощност е достатъчна за автомобил с подобни размер и тегло.
По време на теста успяхме да изпитаме по-големите двигатели - бензиновия 1.4 TSI със 122 к.с. и дизеловия 1.6 TDi със 105 к.с. Благодарение на сериозния си въртящ момент от 250 Нм дизеловият агрегат оставя усещане за по-сериозна динамика, особено когато автомобилът вече е набрал скорост. Ускорението му от място до 100 км/час отнема 10.3 секунди, а максималната скорост достига 190 км/час. Той също така изразходва по-малко гориво - около 4 л/100 км.
Бензиновият двигател пък прави впечатление с изключително тихата си работа и добра отзивчивост, дори при ниски обороти. При него средното потребление на гориво е с около литър по-високо, но пък ускорението от място до 100 км/час става за под десет секунди - 9.3 сек.
Приятна изненада при достъпния модел прави наличието на автоматична трансмисия с два съединителя и седем предавки. Тя се предлага като стандартно оборудване за двигателите 1.4 TSI със 122 к.с. и 1.6 TDi с 90 к.с. Ръчните скоростни кутии са с 5- и 6-степенни.
Що се отнася до сигурността на колата, тя е подсигурена от стандартните системи ABS и ESC, както и от предните и странични въздушни възглавници. Сред опциите пък присъстват система за следене на налягането в гумите, фарове за мъгла с функция за завиване, технология, която задържа автомобила при наклон и др.
Казано накратко, Spaceback е типичен представител на чешката марка. Той съчетава в себе си качества като простор, модерно оборудване, функционалност, стилен дизайн и изгодна цена. Притежава и нещо специално - прилича на хечбек, но може да мине и за практично комби.
И не на последно място - цените на Rapid Spaceback са аналогични с тези на вече познатия лифтбек Rapid. Стартират от 20 680 лв. с ДДС.
Още снимки на Rapid Spaceback вижте в Automedia.bg
Хечбек с комби характер
С новия Rapid Spaceback чешката марка Skoda се цели в младите търсачи на нови коли
17:09 | 11.10.13 г.
Снимка: Skoda
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Fitch намали перспективата пред кредитния рейтинг на Унгария на отрицателна
-
SpaceX се насочва към оценка за 800 млрд. долара преди потенциално IPO през 2026 г.
-
Украйна: Русия използва мирните преговори "като прикритие" за военните си действия
-
Повече от 500 соларни проекта в САЩ са застрашени от политиката на Тръмп
-
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
-
Кадър на деня за 5 декември
-
Поведението на златото може да сигнализира не балон, а промяна в парадигмата
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Финансовият директор на "Фантастико": Най-голямото предизвикателство ще е преходният период към еврото
-
Световна франчайз мрежа за недвижими имоти навлиза в България
-
Без увеличаване на данък дивидент и на осигурителните вноски - правителството внася проектобюджета в понеделник
-
Шефът на Rheinmetall: Мирът в Украйна няма да навреди на нашия бизнес
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
-
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена
-
SOFIX отчете близо 2% седмичен ръст до нов 17-годишен връх
-
Акционерите на „Софарма“ са гласували междинен дивидент от 8,8 ст. на акция
2 -
S&P 500 доближава ново рекордно високо ниво*


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ