Финансовите проблеми за производителя на електромобили Fisker са причинени от непрекъснато отлаганите премиери на нови модели, пише Ройтерс.
Автомобилът, на който американците възлагаха толкова много – електрическият седан Karma – на няколко пъти бе върнат на чертожната дъска за последно усъвършенстване и дребни промени в дизайна. Анализатори смятат, че това е навредило на имиджа на компанията и я е принудило буквално да изхвърли в кофата вече закупени части на стойност 50-100 млн. долара, които така и не са влезли в употреба след поредните промени по конструкцията.
Допълнителни негативи американците са натрупали от неефективния и труден за изработка дизайн на Karma. По нареждане на шефа си Хенрик Фискер, инженерите на компанията се придържали към оригиналната дизайнерска концепция.
Експерти изтъкват още причини за изправянето на компанията пред фалит. Става въпрос за големите харчове, които си е позволявало ръководството въпреки постоянно растящите цени на компоненти и услуги в сектора.
Благодарение на всичко това Fisker натрупа около 200 млн. долара задължения в края на 2011 г. Това, разбира се, не са усетили двамата основатели Хенрик Фискер и Барни Кьохлер, които по това време са прибирали съответно по 600 000 и 700 000 долара годишна заплата. Припомняме, че след като успя да погаси първата вноска от 21 млн. долара от дълга си към Енергийния департамент на САЩ в края на април, изпълнителният директор на компанията Хенрик Фискер организира бляскаво парти на яхтата си.
В крайна сметка Fisker успя да продаде само 2450 автомобила от модела Karma, като всеки един от тях е донесъл колосална загуба от 35 000 долара. Информацията напълно потвърждава мнението на представител на Fisker, който преди време заяви, че производството на Karma струва повече, „отколкото ние можем да вземем от нея“.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg


Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара