IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Range Rover Sport - аристократ, който обича калта

Тествахме новото поколение на легендарния британски модел

14:55 | 25.12.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Automedia.bg</em></p>

Снимка: Automedia.bg

След още 100-ина километра идва ред да изпробваме и оф-роуд качествата на автомобила. При новото поколение клирънсът на всъдехода е увеличен с 58 мм. Това дава възможност на машината да преодолява водни препятствия с дълбочина 85 см (досега този резултат бе 70 см). С максималния си клирънс Range Rover Sport може да развие до 80 км/ч.

Въздушното окачване, пето поколение, осигурява до 115 мм регулярно движение - от най-ниската настройка (сега с 10 мм по-ниска, или 50 мм, за по-лесно влизане и излизане) до стандартната височина за оф-роуд пътища. Автоматичното удължаване, активирано от сензори или ръчно, предоставя клирънс от 285 мм.

Друга особеност на модела е, че при поръчка на автомобила клиентът може да избира между две системи 4WD. Едната предлага раздатъчна кутия с две скорости с опция за ниските обороти, предназначена за най-трудните терени, с разпределение на въртящия момент 50/50 между предните и задните колела и възможност за 100% заключване.

Алтернативната система е с 18 кг по-лека и разполага с раздатъчна кутия с една скорост. Тя е диференциал Torsen, който автоматично разпределя въртящия момент към вала с най-голямо сцепление. Зададеното по подразбиране разпределение на въртящия момент 42/58 има за цел да даде предимство на задното задвижване за оптимална динамика на шофирането.

А че всичко това помага се убеждаваме съвсем скоро. Автомобилът без проблеми се провира по тесни горски пътища, както и по открити и стръмни баири. Няма как да се мине без одрасквания и ожулвания, но Range Rover Sport бързо забравя аристократичните си обноски и се хвърля в калта. Копае, рие и се цапа, но нито за миг не посрамва историята на марката, която е утвърдила тези машини като №1 за движение по трудни терени.

Какво още можем да добавим? Новият модел е снабден с абсолютно всички системи за сигурност. Машината "разпознава" пътните знаци и маркировката, сканира "мъртвите" зони и предупреждава водача за автомобил в тях. Версията Sport паркира сама, а при движение в задръствания круз-контролът може сам да спре машината до покой и след това да ускори до зададената му скорост.

В интериора трябва да се отбележи третия ред седалки, предвиден за някои пазари. Той не влиза в стандартното оборудване на машината и може да се постави срещу допълнително заплащане. Седалките се управляват по електронен път - само с едно натискане на бутон на таблото те се изваждат или прибират. Тяхната поява обаче по никакъв начин не оказва негативно въздействие върху простора в кабината, даже напротив - в Land Rover твърдят, че пътниците вече разполагат с 24 мм повече разстояние за коленете. А това е постигнато чрез увеличаване на общата дължина с 62 мм и на междуосието - със 78 мм.

Общо взето всичко в този автомобил казва само едно: "Вземи ме и ме карай". Изглежда напълно разумно, ако пропуснем цените. Те стартират от 126 000 лв. и завършват 2 пъти по-скъпо, което е по възможностите на малцина. Ей, добре им е на звездите във Висшата лига на Англия с техните заплати...

Още снимки вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:21 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още