Range Rover Sport е любимецът на звездите във Висшата лига на Англия по футбол. А и не само на тях. Моделът на британската компания винаги е бил знак за престиж и положение в обществото. Един вид аристократ, който гледа надменно над останалите на пътя. И който знае, че ги превъзхожда. Поне повечето от тях.
В Range Rover решиха, че е крайно време да спрат да лежат на стари лаври и да направят машината малко по-привлекателна на външен вид. Резултатът се вижда във второто поколение на всъдехода, който вече можем да видим от българските пътища. Новата спортна версия на британския модел всъщност трябва да съчетае в себе си две неща - красотата на по-малкото братче Evoque с качествата и динамиката на по-големия и суперлуксозен флагман на марката Range Rover.
Още на пръв поглед се вижда промяната в дизайна, докато промяната в пътното поведение е факт благодарение на новата конструкция. По думите на неговите създатели, този автомобил трябва да стане "най-бързият, най-пъргавият и най-динамичният" в историята на марката Land Rover. Важна роля за това играе фактът, че Range Rover Sport e с 500 кг по-лек от предшественика си.
Това e постигнато, тъй като 75% от приложените в сглобката на купето части са изцяло нови. Всъдеходът може да бъде наречен "революционен", защото шасито му е изцяло алуминиево, което съответно води до по-доброто пътно поведение, както и до по-висока пасивна безопасност и здравина.
Всичко това звучи добре, но в крайна сметка какво се случва, когато този автомобил излезе на пътя? Клиентите на Range Rover могат да избират между четири двигателя - 2 бензинови с турбокомпресор (5.0-литров V8 с 510 к.с. и нов 3.0-литров V6 с 340 к.с.) и два дизелови (3.0-литров TDV6 с 258 к.с. и SDV6 с 292 к.с.). По-късно към тях ще бъде добавен и мощен 4.4-литров дизелов агрегат SDV8 с мощност 339 к.с. Освен това може да се поръча и високоефективен дизелов хибриден модел, чийто доставки ще започнат през 2014 г.
Имахме късмет да започнем теста с истинския спортист - версия Supercharged, която ускорява от 0 до 100 км/ч за 5 секунди. Този факт остава някак си незабелязан, докато се измъкнем от софийския трафик и не стъпим на магистралата. Маршрутът ни минава по най-късия за момента аутобан - от София до Дупница, но пък дори това разстояние е достатъчно да покаже какво точно може най-мощният Range Rover Sport.
Определението "Даваш газ и политаш" може и да звучи банално, но е факт. Още преди да си се усетил, първото от многото за деня нарушение на ограниченията на скоростта е факт. В един момент километражът показва цифра, която те стряска и те кара да си представяш как вече са те заснели на някоя камера и книжката ти отива "на трупчета". Все пак поддържаш темпото още няколко минути, след което разумът надделява и с подчертано неудоволствие си махаш крака от педала на газта. Преди това обаче си оценил работата на новото шаси, което помага на големия като размери автомобил да не се люшка при високи скорости - нещо, с което малцина машини от този клас могат да се похвалят.
При смяната на автомобилите идва ред и на дизеловия мотор. Попадаме на по-слабата модификация с 3.0-литров TDV6, който развива 258 к.с. Няма какво да се лъжем, динамиката при нея трудно ще ви накара да я наречете "спортист", но пък има друго предимство. Разходът на гориво при този мотор е около 8 л/100 км, което никак не е за пренебрегване.
Тук трябва да се добави, че всички двигатели при новия Range Rover Sport работят с 8-степенна автоматична скоростна кутия, оборудвана с вертикален лост за управление. Инженерите на компанията са се потрудили сериозно върху нея, като смяната на предавките вече става за 200 милисекунди.
Range Rover Sport - аристократ, който обича калта
Тествахме новото поколение на легендарния британски модел
14:55 | 25.12.13 г.
Снимка: Automedia.bg
напиши коментар
-
Airbus трябва да достави 133 самолета през декември, за да постигне годишната си цел
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена
-
Путин и Моди разширяват търговията между Русия и Индия и укрепват дружбата
-
Великобритания е готова да предаде на Киев замразените руски активи
-
Производителността на труда у нас ускорява ръст през третото тримесечие
-
SOFIX отчете близо 2% седмичен ръст до нов 17-годишен връх
-
Поведението на златото може да сигнализира не балон, а промяна в парадигмата
-
Германия е най-големият потребител на газ в ЕС, но не е най-зависима от вноса му
-
Цената на биткойна е с 30% надолу от рекордния си връх и това е напълно нормално
-
Акциите на "китайската Nvidia" поскъпнаха с над 400% след IPO-то ѝ за 1,1 млрд. долара
-
Без увеличаване на данък дивидент и на осигурителните вноски - правителството внася проектобюджета в понеделник
-
Nvidia има проблем с парите – прекалено много са
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Тихомир Тошев: Около 25% от кредитополучателите дават половината от дохода си за покупка на жилище
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена
-
SOFIX отчете близо 2% седмичен ръст до нов 17-годишен връх
-
Акционерите на „Софарма“ са гласували междинен дивидент от 8,8 ст. на акция
2 -
S&P 500 доближава ново рекордно високо ниво*
-
Мерц предотврати крах на правителството с одобрение на закона за пенсиите
-
Поведението на златото може да сигнализира не балон, а промяна в парадигмата


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил