Масовата употреба на електромобили, хибриди и други тип превозни средства, които използват електроенергия за задвижването си, няма да окаже чак такова положително влияние върху ограничаването на парниковия ефект, колкото експертите предвиждаха, пише технологичният сайт Redorbit.com. Информацията идва от проучване, публикувано по-рано през месеца в списание Environmental Science & Technology.
В текста се споменава, че изследователи от университетите в Северна Каролина и Минесота са стигнали до заключението, че дори рязко увеличение в броя на “зелените” автомобили до 2050 г. няма да намали значително нивата на въглероден диоксид в атмосферата. Същото важи и за емисиите от серен диоксид и азотен оксид.
“Искахме да видим какво ще е значението на електромобилите през следващите 40 години що се отнася до климатичните промени. Установихме, че дори при по-масова употреба, този тип превозни средства не представляват ефективен начин за постигане на крайната цел – намаляване на вредните емисии,” коментира д-р Джоузеф ДеКаролис, асистент професор по гражданско, строително и екологично инженерство в Северна Каролина.
ДеКаролис и колегите му са възпроизвели общо 108 различни сценария, за да определят какво отношение ще имат електромобилите към нивата на вредни емисии в атмосферата в периода до 2050 г. Симулациите са били базирани на различни предположения, свързани с бъдещата цена на петрола и природния газ, държавните политики за емисиите от въглероден диоксид и цената на батериите. Оказало се, че дори електромобилите и техните производни да съставляват 42% от всички пътнически автомобили в света, редукцията на замърсяващи атмосферата газове, ще бъде нищожна.
“Има много причини за това,” заявява ДеКаролис. “Отчасти, ползата от електромобилите се заличава от огромното количество парникови газове, които бълват електроцентралите. Друг фактор, е че пътническите автомобили не са най-големите виновници за замърсяването на атмосферата. Те са отговорни за едва 20% от въглеродните емисии, които човечеството изхвърля.”
“От политическа гледна точка, изследването ни кара да се замислим дали не е по-добре да поставим задължителни стандарти за изпусканите вредни емисии, вместо да рекламираме нови технологии за задвижване с идеята, които евентуално да ни помогнат при разрешаването на проблема,” продължава ДеКаролис. Според него проучването е доказало и, че най-големият стимул за клиентите на електромобили, са постоянно повишаващите се цени на фосилните горива.
Електромобилите са по-виновни, отколкото изглеждат
Дори да станат масови, автомобилите с батерия няма да помогнат за справянето с парниковия ефект
14:21 | 02.02.14 г. 1Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Dow Jones отчете нов рекорд, но S&P 500 отстъпи
-
Три причини защо САЩ могат да изпаднат в рецесия през следващите 12 месеца
-
Шефът на Mercedes се ангажира да повиши рентабилността на компанията
-
Плановете на Израел за "Хизбула" се изясняват
-
Кои са добрите примери на благотворителност за преобразяване на България
-
Правителството прехвърля безвъзмездно стадион "Георги Аспарухов" на Столична община
-
Русия е предизвикала смущения при полет на американски стратегически дрон разузнавач
-
Икономическото изтрезняване на Германия се оказва по-бързо от очакваното
-
България и само още четири европейски страни имат полупрозрачни имотни пазари
-
Нов удар за германската индустрия: Mercedes понижи финансовите си насоки заради Китай
-
Израел нанесе тежки въздушни удари срещу Южен Ливан, САЩ призоваха за сдържаност
-
КЗК започна проверка на обществена поръчка на ЕСО за 170 млн. лв.
Най-четени новини
-
И за IT специалистите настават тежки времена на трудовия пазар
-
Русия е предизвикала смущения при полет на американски стратегически дрон разузнавач
-
Опитите на Русия да освободи Курска област засега имат обратен ефект
-
Икономическото изтрезняване на Германия се оказва по-бързо от очакваното
-
Мелони: Забраната на ЕС на двигателя с вътрешно горене е саморазрушителна
-
Мобилните оператори обжалват забраната за начисляване на неустойки при предсрочно прекратяване на договор
-
Населението в България – на второ място по материални и социални лишения в ЕС
-
Китай поставя на изпитание производителите на украинските дронове
-
Киев вероятно е изпратил новата си ракета дрон в склада за боеприпаси в Тверска област
-
Загубата на Крим обезсмисля войната на Русия в Украйна
-
Царуването на най-богатия човек в Китай приключи след само 18 дни
-
Богатите германски семейства се възползват от кризата, купувайки трофейни имоти
-
И за IT специалистите настават тежки времена на трудовия пазар
-
Русия е предизвикала смущения при полет на американски стратегически дрон разузнавач
-
Опитите на Русия да освободи Курска област засега имат обратен ефект
-
Върви се към изграждане на тунел на Околовръстния път на София между "Бъкстон" и "Горна баня"
-
Краят на царуването на долара е добра новина за почти всички
-
Икономическото изтрезняване на Германия се оказва по-бързо от очакваното
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones отчете нов рекорд, но S&P 500 отстъпи
-
Три причини защо САЩ могат да изпаднат в рецесия през следващите 12 месеца
-
"Телематик" е увеличило с 2,25 млн. лева капитала на дъщерното си дружество "СиТи Интерактив"
-
Европейските пазари затвориха със спадове в петък
-
Германия няма да продава повече акции на Commerzbank
-
Анализатор: Пазарите очакват още едно агресивно лихвено понижение до края на годината
преди 10 години Тънката разлика при електромобилите е, че енргията, която използват, може да да се произведе от различни източници. И ако се произведе от АЕЦ, въглеродните емисии са 0 ! Като АЕЦ работи 24 часа в денонощието, а не 6-8 лато ФЕЦ. 20% дял във въглеродните замърсявания хич не е за пренебрегване... отговор Сигнализирай за неуместен коментар