Броят на китайските автомобилни производители, които се чувстват готови да се пробват на американския пазар постоянно расте, но устремът им може да бъде спрян от администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп. И основната пречка ще са митата в размер на 25% на китайски стоки на стойност от около 50 милиарда долара.
Досега продажбите на китайските коли в Америка са скромни. Geely, собственикът на Volvo, започна да внася седаните S60 през 2015 година. GM пък се пробва с компактния кросоувър Buick Envision и plug-in хибридната версия на Cadillac CT6. Но особено при GM продажбите наистина не са големи: 4367 продадени бройки Envision през март и едва 17 хибридни CT6.
„В момента тези мита ще стопират всякакви планове за внос на коли от Китай в Щатите – коментира Джеф Шустър, старши вицепрезидент на LMC Automotive. – Това ще е ход да се върнат китайците на масата за преговори.”
Това обаче може и изобщо да не се случи, тъй като Китай от своя страна също се насочи към налагане на мита, пак в размер на 25% и отново на стоки за около 50 милиарда долара, като тук става въпрос за автомобили, химикали, соя и самолети.
Това ще е трудност за Tesla, тъй като компанията сглобява всичките си коли в Щатите и разчита на Китай за 9% от приходите си. В момента колите на Tesla в Китай се облагат с налог от 25%, тъй като не се произвеждат там, а са внос. Още едно мито и увеличаване на цената им с още 25% няма как да бъде прието добре от клиентите.
Все пак, администрацията на Тръмп даде да се разбере, че решението за митата не е окончателно и е готова на преговори.
Ford не внася автомобили от Китай, но компанията планира да започне от догодина – внос ще е новият Focus. Говорител на компанията заяви, че във Ford се надяват на успешни преговори между двете правителства, за да не стига до налагане на двустранни мита. От Volvo пък заявиха, че следят внимателно ситуацията, но според тях е още рано за коментар.
Но общото мнение, както на анализаторите, така и на автомобилните компании е, че въвеждането на тези налози от 25% както в Щатите, така и в Китай, няма как да даде положителен резултат.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт