Дизеловият скандал срива финансовия баланс на Daimler. В неделя, в в 19:03 местно време, автомобилният производител в Щутгарт касира своята прогнозирана печалба за финансовата 2019 г. В специално съобщение, озаглавено „Daimler коригира очакванията за финансовите си резултати", листнатият на Dax концерн сви прогнозите си както за приходите, така и за печалбата си, пише в. Handelsblatt.
Сега Daimler очаква печалба преди данъци и лихви (EBIT) в съответствие с предходната година, вместо леко увеличаване . В сегмента на транспортните ванове конгломератът протнозира загуби през тази година. Маржът в това подразделение ще бъде минус четири процента.
Като основна причина за предупреждението за печалба Daimler споменава увеличените разходи за различни “официални процедури и мерки по отношение на дизеловите автомобили на Mercedes-Benz".
Съвсем наскоро Daimler получи нареждане от Федералния орган за автомобилния транспорт (KBA) да върне 60 000 автомобила Mercedes-Benz GLK 220 обратно в сервизите заради предполагаеми незаконни устройства. Въпреки че групата категорично отрича евентуално неправомерно поведение и възнамерява да обжалва решението на органа на Фленсбург, тя е длъжна да извърши сервизната акция.
Предполага се, че по изкуствен начин чрез софтуерна функция Daimler поддържа охлаждането по-студено и забавя загряването на маслото на двигателя, за да се съобрази с ограниченията за азотния оксид, но прави това само на изпитателния стенд, а не и при реално движение. Групата счита, че тази функционалност е „допустима“. Въпреки това KBA вече разшири своите проучвания до други модели на Mercedes с дизелови двигатели OM 651 и OM 642. Според в. Bild am Sonntag до 700 000 превозни средства могат да бъдат засегнати от проверката, а това може да се окаже много скъпо за Daimler.
Групата реагира и увеличи своите отписвания. Резултатът през второто тримесечие ще бъде обременен с „висока трицифрена сума в милиони” заради текущите производства и дизеловата акция, предупреждава Daimler. Акционерите на групата вече са загрижени за по-нататъшни понижения. Не на последно място заради непредсказуемите последици от скандала с отработените газове акциите на компанията от години са на сравнително ниско ниво.
Ценните книжа на концерна се развиват значително по-слабо от 2006 г. насам, отколкото акциите на BMW и VW. През миналата година Daimler „изгори“ почти 27 милиарда евро на фондовата борса и в края на 2018 г. пазарната капитализация бе едва 49 млрд. евро. Причината, освен всичко друго, са две предупреждения за печалбата. От управлението на новия главен изпълнителен директор Ола Келениус, който пое поста от дългогодишния ръководител Дитер Цетче преди месец, се очаква най-накрая на капиталовите пазари да има положителна тенденция.
Новото предупреждение за печалба, разбира се, е тежък удар за акционерите на групата с приходи от 167 млрд. евро. Но не само дизеловият скандал тревожи акционерите. Дори и в оперативно отношение нещата не се развиват добре. След години на стабилни рекорди в продажбите в момента в статистиката на продажбите на Mercedes се забелязва минус. От началото на януари до края на май марката със звездата е продала едва 938 000 коли. Това съответства на спад от 4,7% в сравнение с предходната година.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ