Съвместното предприятие на Northvolt и VW планира изграждането на фабрика за батерии в Залцгитер, Германия, която трябва да е готова през 2024 г.
Общият ангажимент на френската PSA Group и енергийния гигант Total за изграждане на два завода за батерии с капацитет от 24 гигаватчаса – един във Франция и един в Германия, като се очаква съоръженията да влязат в експлоатация през 2023 г.
Компанията за електрическа мобилност Vektor също планира да изгради подобно съоръжения, ако успее да се пребори за финансиране.
Британската Britishvolt планира до 2023 г. да създаде фабрика в Уелс с капацитет от 30 гигаватчаса, която ще доставя батерии на Jaguar Land Rover and Aston Martin.
Множество фактори
Зад тази промяна в поведението на концерните стоят както стратегически, така и икономически причини. ЕС посочва, че милиони работни места са изложени на риск, ако Европа отстъпи лидерството при батериите на Азия. В допълнение, политиците искат Европа да изгради индустрия, базирана на устойчива енергия и етично добиване на суровини, за да може да приведе операциите си в съответствие с целите за климата и правата на човека.
Автомобилните производители изтъкват, че по-мащабна европейска инфраструктура за производство на батерии ще им спести пари, като намали високите транспортни разходи, особено ако фабриките за клетки бъдат разположени близо до производствените им центрове. Те също така се стремят да диверсифицират своята база за доставки, отчасти в резултат на несигурността около коронакризата.
На фона на ръста на търсенето на превозни средства с електрическо задвижване, стимулиран от въведените от ЕС регулации за по-чиста енергия, се появява необходимостта сред автомобилните производители от изграждане на местни фабрики за производство на батерии.
Произведи или купи
Критичен въпрос за всеки автомобилен концерн е дали да направи даден компонент, или да го купи от доставчик.
Всеки производител на автомобили, планиращ да построи фабрика за батерии, ще се сблъска с конкуренти, които имат предимство при производствените процеси. Промяна в технологиите, като например фокус върху твърдотелните батерии, може да даде положителен тласък за европейските представители.
Фабриката за батерии обаче не може да бъде построена без нужното търсене, а автомобилните производители трябва да бъдат сигурни, че производственият капацитет на техните предприятия могат да отговорят на търсенето на пазара.
През последните години някои концерни се сблъскаха с дефицит при батериите, който доведоха до спиране или забавяне на сглобяването на електрически превозни средства.
Поради това някои автомобилни компании се насочват към контролиране на производството на батерии, за да могат да подсигурят това на превозните средства и да могат да реагират по-ефективно при недостиг на даден компонент.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 5 години Гледам насъбрал съм минуси та, да ви река: - Като питат, когото трябва: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ...О съвсем НИЩО по въпроса вначалото на темата: -КАК? отговор Сигнализирай за неуместен коментар