IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как Европа може да стане лидер при производството на батерии за електромобили?

Големите европейски автомобилни концерни взимат нещата в свои ръце при батериите, подкрепени от щедрото европейски финансиране

17:37 | 14.11.20 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Benjamin Girette/Bloomberg</em></p>

Снимка: Benjamin Girette/Bloomberg

Установяване на контрол

Изпълнителният директор на PSA Group Карлос Таварес вижда производството на клетки за батерии като част от цялостното усилие за създаване на вертикална верига за доставка на електромобили. Това ще намали разходите за изграждане на електромобил с около 10 процента, изчислява той, като в същото време ще помогне да се намали разликата в рентабилността между конвенционалните автомобили и електромобилите.

Понастоящем PSA се снабдява с клетки от азиатските фабрики на CATL, но това ще се промени от 2023 г., когато съвместното предприятие с Total, наречено Automotive Cells Company, въведе в експлоатация две фабрики в Европа, една във Франция, която вероятно ще снабдява заводите на PSA, и една в Германия, която може да обслужва Opel. 

Френският автомобилен концерн Renault Group, който купува батерии от LG Chem, сигнализира за намерението си да се присъедини към предприятието PSA-Total, което получи подкрепа от правителствата на Франция и Германия, както и от ЕС.

Американският концерн Tesla, който изгражда първата си европейска фабрика за сглобяване на електромобили близо до Берлин, планира построяването на собствена фабрика за батерии в същия комплекс.

Германският производител на луксозни автомобили BMW се ангажира да използва част от произведените от Northvolt батерии и развива изследователски проекти с компанията и с белгийското дружество Umicore.

Volkswagen Group, която вече ангажира десетки милиарди евро за разработване на електрически превозни средства, се готви да изгради фабрика за клетки в Залцгитер, Германия, в съвместно предприятие с Northvolt. Първоначалният капацитет на фабриката ще бъде 16 гигаватчаса, когато започне работа в края на 2023 г. или началото на 2024 г. Стратегията на VW Group предвижда да покрива изцяло нуждите от батерии на своите автомобили до 2025  г., които се изчисляват на 150 гигаватчаса.

Щедро европейско финансиране

ЕС призна нуждата от ангажиране на средства за стимулиране на автомобилната индустрия по пътя ѝ към безвъглеродно бъдеще. През 2017 г. Европейската комисия (ЕК) основа Европейски алианс на батериите, създаден за насърчаване на производството на клетки и идентифициране на обещаващи проекти за финансиране.

Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) заяви наскоро, че ще предостави 1 милиард евро за проекти за производство на клетки за батерии през 2020 г.

През 2019 г. ЕК одобри общо 3,2 милиарда евро държавна помощ в седем държави (Белгия, Финландия, Франция, Германия, Италия, Полша и Швеция). Това, от своя страна, се очаква да отключи допълнителни 5 милиарда евро частни инвестиции.

Цялостната европейска верига на стойността при батериите, от обработката на материали до рециклирането, може да достигне 250 милиарда евро годишно и да осигури 4 милиона работни места.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:41 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 3
Pyramid
преди 3 години
Гледам насъбрал съм минуси та, да ви река: - Като питат, когото трябва:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 3
Pyramid
преди 3 години
...О съвсем НИЩО по въпроса вначалото на темата: -КАК?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още