Екологичната група Transport & Environment (T&E) изтъква, че не е задължително електромобилите да създават проблеми на мрежата.
В доклад от юни миналата година групата посочва, че използването на стари акумулатори за съхранение на енергия ще увеличи капацитета и че зареждането през нощта и извън пиковите часове ще разшири търсенето.
Но и така все пак са необходими значителни инвестиции в мрежата.
ЕС като цяло ще изисква 2,9 милиона публични зарядни устройства за около 44 милиона електрически автомобила до 2030 г., в сравнение с 200 000 зарядни устройства към края на 2019 г., при необходими инвестиции от 20 млрд. евро, прогнозира T&E. Още 60 милиарда евро ще са необходими за частни зарядни устройства в домовете.
Частните инвеститори биха могли да помогнат. Но Ханес Векман, директор на консултантската компания AlixPartners, заяви, че те остават предпазливи, тъй като използването на зарядни устройства все още остава слабо.
Саймън Уебър, портфолио мениджър в Schroders, която управлява активи за около 650 млрд. долара, заяви, че е "малко предпазлив" относно такива инвестиции, тъй като толкова много играчи, от компании за комунални услуги до вериги супермаркети, вече разполагат с проекти за обществено зареждане, като рискът тук е, че не всички могат да бъдат рентабилни.
„Остава неясно какъв ще бъде успехът на бизнес моделите“, признава Уебър.
Някои ръководители от автомобилната индустрия се притесняват, че инвестициите в зарядни станции ще бъдат съсредоточени в по-богатите, западни държави членки на ЕС, докато в страните от Източна Европа зареждането ще остане проблем.
За автомобилните концерни това означава, че ще трябва първоначално да се съсредоточат върху западните пазари по отношение на продажбите на електрически превозни средства, за да постигнат целите за намаляване на въглеродните емисии на ЕС.
„Ако няма зарядна инфраструктура, (производителите) няма да продават автомобилите си“, коментира Матиас Бергман, главен изпълнителен директор на шведската автомобилна индустриална група BIL Sweden.
Швеция вече се подготвя за нарастващо потребление на електроенергия, което се очаква, тъй като центровете за данни, тежката промишленост и нарастващото население, както и по-широкото използване на електрически автомобили, ще увеличат търсенето на енергия с около 43% до 2045 г.
До 2045 г. електромобилите ще консумират близо 10% от електроенергията в Швеция, в сравнение с 0,4% в момента, споделя Пер Екемарк, изпълнителен директор на Svenska Kraftnät.
Предизвикателствата пред Швеция присъстват и в други страни във и извън ЕС.
Изследване, публикувано от британска лобистка група през септември, изчислява, че до 2035 г. Великобритания ще се нуждае от 2,8 милиона публични зарядни устройства срещу инвестиции от 16,7 млрд. паунда.
Джейкъб Бригс, старши анализатор в консултантската компания Cornwall Insight, посочва, че разходите за свързването на зарядната станция зависи от капацитета на мрежата.
Според него тази особеност може да доведе до много неравномерно разпределение на зарядните пунктове.
Ева Зюнерстед, която отговаря за политиката на Стокхолм за електромобилите, заяви, че градът работи за оптимизиране на процеса на планиране на най-ефективните места за инсталиране на зарядни станции.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
преди 4 години ... и после да няма 2035 гражданина Кейн заловен да краде масло от музея на Волво (секция ретро коли) :)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ей, друго си е шепа байганисти да коментират швеците и да им обясняват нещата от живота :))) Усешам че импа има сексуално влечение към Грета! Давай мазен, вече е пълнолетна, може да те огрее! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години забраненото е най-сладко!ако съм в страна като тези скандинавските в последната година ще си купя 2 дизелака чистак нови/единия за части/ и ще имам кола до края на живота си :))))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Зелю ще духа на перката, а Стоенча ще пър ди за газ във върховте моменти. Не знам кой ще свети на плочките, че те там имат дълга и тъмна зима. Все пак е добре да си закрият АЕЦ-овете, че са ногу опасни уж. Сега за миг си представете ако в БГ се вдигне с 40% консумацията по туй време на годината - тамън къде 3ГВт още. Пък Белене не било нужно - ми не е, с него цената да скочи макс с 30% до 10 годин, а без него ще е рай - поне със 100%. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Истинският проблем ще е откъде да се вземе енергия, а не ъпдейтът на мрежата. И да - ще трябва да въртят - най-добре да фанат тунбергова да върти най-ного - по 18 часа на ден докато пукяса и това е най-малкото, което заслужава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ше викате зелените педдали да въртят динамото ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар