IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Автомобилните концерни се научават да живеят с недостига на чипове

Toyota и Honda владеят американския пазар

12:17 | 03.07.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

GM: Възход след фалита

Базираният в Детройт автомобилен производител отчете 40-процентен скок в продажбите до 688 236 автомобила през трите месеца до юни, включително над двойно нарастване на доставките на пикапа Chevrolet Silverado. Някои марки на GM представиха най-добрите си резултати, откакто компанията обяви фалит през 2009 г. Buick отчете най-силното си представяне за тримесечието за последните 15 години, докато пикапът на GMC постигна продажби, каквито не са отчитани от 2005 г. насам.

Toyota: С фокус върху хибридите

Най-големият автомобилен концерн по пазарен дял в света заяви, че доставките му са нараснали със 73% до 688 813 превозни средства през тримесечието и че е отчел най-доброто първо полугодие по отношение на продажбите на пикапи и SUV модели досега. Сред най-продаваните му автомобили изпъкват компактният SUV RAV4, седанът Camry и средният пикап Tacoma.

Toyota също се възползва от голямото търсене на своята гама от електрически хибридни модели, която представлява почти една четвърт от общите ѝ продажби през миналия месец.

Stellantis: Ram оглавява продажбите

Доставките през второто тримесечие на френско-италианско-американския конгломерат нарастват с 32% в сравнение със същия период преди година, но се увеличават едва с 3,3% спрямо първото тримесечие поради недостига на полупроводници.

Пикапът Ram оглавява продажбите с 40-процентен ръст за тримесечието, следван от Jeep Wrangler и Grand Cherokee. Продажбите на новия плъгин хибрид 4xe Wrangler също впечатляват. 

Nissan: Обратно към ръстовете

Nissan Motor Co., която едва наскоро успя да прекъсне серията от месеци на спадове, регистрира ръст на продажбите в САЩ от 68% през второто тримесечие до 298 148 автомобила. Помагат му компактният SUV Rogue и седанът Sentra. Това е втори тримесечен ръст на продажбите след отчетения двугодишен спад за американския пазар, дължащ се на остарялата продуктова гама и мениджърските разногласия в централата в Йокохама.

Honda: Седаните водят падара

Вторият по големина японски автомобилен концерн Honda Motor Co. отчита впечатляваща първа половина на годината, като постави рекорди при продажбите в САЩ както през юни, така и за второто тримесечие.

Водени от кросоувъра CR-V и седаните Civic и Accord, продажбите на коцерна нарастват с 66 на сто през второто тримесечие на годишна база. Луксозната марка Acura също се представя добре въпреки недостига на чипове, като отчита 84% увеличения за тримесечието спрямо същия период на 2020 г.

Volkswagen: Най-добро представяне след ерата Beetle

Германският производител на автомобили, най-големият концерн по пазарен дял в Европа, отчита най-доброто си тримесечие от 1973 г., когато в продажбите господства емблематичният Beetle. Сега SUV моделите и кросоувърите са на гребена на вълната.

Компактният SUV Tiguan води в продажбите през второто тримесечие, следван от Atlas и седана Jetta.

Volkswagen е продал и 5756 броя от своя електромобил ID.4.

Subaru: Недостигът на чипове помрачава продажбите

Subaru Corp. претърпя 21-процентен спад на продажбите през юни спрямо същия месец година по-рано. Доставките на популярните модели Forester и Crosstrek спадат съответно с 55% и 37%, докато най-продаваният автомобил на компанията Outback отчита ръст от 60 на сто.

Това е рядко препъване за японския автомобилен производител, който през март и април отчете рекорден ръст на продажбите. Компанията споделя, че лошите резултати се дължат на глобалния недостиг на компоненти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:04 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още