IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

За да оцелеят, автоконцерните трябва да подходят умно към основния си бизнес

Докато преходът към електрическа мобилност набира скорост, някои автомобилни производители смятат, че най-добрата стратегия е да се разделят своите операции

18:30 | 21.05.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

„Изцяло различен“ бизнес

„Управлението на успешен бизнес с двигатели с вътрешно горене и с електромобили не е едно и също нещо“, споделя  главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли пред инвеститори през януари, докато обяснява мотивите зад плана Ford +. "Клиентите са различни. Смятаме, че излизането на пазара ще бъде различно. Видовете продукти, които разработваме, също са различни", добавя той.

Според Фарли обаче това не е всичко. 

„Доставките, веригите на доставка са различни. Служителите са различни. Нивото на снабдяване е различно. И всъщност ритъмът на бизнеса е различен – коренно различен“, подчертава шефът на Ford.

Важно е двете страни на бизнеса да се управляват по различен начин, изтъква Андреас Чизнер от McKinsey.

„От една страна, лидерският екип ще се съсредоточи върху постепенното премахване на тази технология и оперативните постижения“, коментира анализаторът.

Т.нар. доставчици от първо ниво, които са изправени пред глобалната трансформация на автомобилната индустрия и подобно на автомобилните производители трябва да се настроят към новата действителност, сега взимат подобни трудни решения, даващи за момента смесени резултати.

Някои наскоро отделени компании от сектора на доставчиците бяха придобити от конкуренти, включително Delphi Technologies от BorgWarner и Veoneer от Qualcomm.

„В един идеален свят бихте могли да трансформирате производството на компоненти за двигатели с вътрешно горене в части за електромобили, но това няма как да стане на 100 процента“, коментира Харалд Проф от Deloitte.

Инвеститорите третират "наследената технология" на двигателите с вътрешно горене като тежест в баланса, според анализаторите - но в същото време почти всички автомобилни производители генерират по-голямата част от печалбата си от превозни средства, базирани на конвенционални технологии. Това вероятно ще продължи и през следващите години.

„Доходността на двигателя с вътрешно горене е много важна, защото ни дава възможност не само да увеличим производството на електромобили, но и да осигурим вертикално интегриране на последните“, подчертава от своя страна Фарли.

Така че разделянето на бизнеса крие определени рискове: ще успее ли една компания да привлече достатъчно инвестиции само чрез електромобилите, за да финансира операциите си? В същото време може ли закриването на предприятията за производство на двигатели с вътрешно горене да се управлява по такъв начин, че да се избегнат масови съкращения или преструктуриране?

В края на април Ford обяви, че ще премахне 580 позиции от своите инженерни екипи в САЩ като част от плана Ford +.

Последна актуализация: 22:58 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още