Има достатъчно никел и литий за производството на до 14 милиона електрически превозни средства в световен мащаб през 2023 г., така че Европа трябва да осигури повече суровини, за да загърби по-бързо петрола, съобщава Ройтерс, цитирайки екологичната група Transport and Environment (T&E).
В проучване, базирано на данните на BloombergNEF за глобалните обеми на никел и литий за електромобилни батерии, T&E посочва, че през 2025 г. ще има достатъчно суровини, за да се произведат 21 млн. електрически коли в световен мащаб. Ако бъдат изключени доставките на никел от Русия, тези обеми ще стигнат за 19 млн. електромобила в средата на десетилетието.
Глобалните продажби на електрически превозни средства се удвоиха до 4,2 милиона броя през 2021 г. от малко над 2 милиона през 2020 г.
Консултантската компания LMC прогнозира, че глобалните продажби на електромобили ще достигнат съответно 9 милиона през 2023 г. и 14,2 милиона през 2025 г.
Цените на материалите за електромобилни батерии нараснаха значително през последната година, като никелът продължава да поставя нови рекорди след инвазията на Русия в Украйна.
Някои анализатори предупредиха за краткосрочни затруднения при доставките на батерии, тъй като автомобилната индустрия бързо ускорява производството на автомобили с нулеви емисии, което може да бъде последвано от пренасищане, тъй като секторът влага милиарди в изграждане на нови мощности, подкрепен от миннодобивната индустрия.
Според T&E конкуренцията при добива на литий и никел е ожесточена, като Китай и САЩ продължават да влагат средства в осигуряване на по-голям достъп до суровини.
Европа трябва да последва примера им и да създаде агенция, която да гарантира доставките на „жизненоважни метали от устойчив източник“.
„Докато Китай и САЩ развиват своите политически мускули, за да осигурят доставки на критични метали, европейските лидери претърсват земното кълбо за още петрол“, изтъква Юлия Полисканова от T&E. "Сега е моментът да се съсредоточим върху устойчивото снабдяване със суровини, от които континентът се нуждае за нашата енергийна независимост и зелено бъдеще", добавя тя.


Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
преди 3 години "през 2025 г. ще има достатъчно суровини, за да се произведат 21 млн. електрически коли в световен мащаб. Ако бъдат изключени доставките на никел от Русия, тези обеми ще стигнат за 19 млн. електромобила в средата на десетилетието." - 21 милиона брички са нищо в световен мащаб. Ако ги нацвъкате в Европа - първо за производството им трябват и други неща освен литейчец и никелчец. Второ - трябва енергия. Трето - за да ги кара човек, също трябва енергия. Да видим откъде, ако изгубим руският природен газ. Въглища? - Ама и те основно идват оттам. Апропо - най-големият производител на никелчец, е Норникель. Вторият е Валенцето - утре ще си купя една колода валенца. Впрочем като имаме предвид, че твърдението е на някакви зеленаши, цялата статийка рязко губи тежест. отговор Сигнализирай за неуместен коментар