Европейските фирми за финансиране на покупки на автомобили за потребителите предлагат своите евтини облигации за по-скъпи дългове, което означава по-високи лихви за потребителите, пише Bloomberg.
Компании като BMW AG, Mercedes-Benz AG и други продадоха облигации за общо 8,45 млрд. евро на европейските пазари през май, отбелязвайки най-силния месец за емитиране на нов дълг за автомобилния сектор в последните шест години. Те плащат драстично по-високи лихви за дълга, като анализаторите смятат, че това ще се отрази и на потребителите чрез по-скъпо финансиране на техните лизингови покупки.
„По-високата доходност по облигациите на автомобилните компании означава, че цената на лизинга ще се повиши“, коментира Антоан Лесне от консултантската фирма State Street Global Advisors Ltd. (SSGA).
Дългът стои в основната на финансовите звена на най-големите автомобилни производители в Европа, които използват пазарите за корпоративни облигации и други източници на средства, за да предложат финансиране на потребителите. Разбира се, не всички постъпления от продажбата на облигации се използват за вътрешно кредитиране, като концерните използват дълг и за финансиране на своите производствени операции.
Въпреки това някои анализатори казват, че лихвените проценти са ранна индикация накъде се насочват разходите за потребителско финансиране.
Средната доходност по облигациите на европейските производители на автомобили се покачи до 4,15%, което по същество е мярка за това колко би струвало на индустрията продажбата на нови облигации, показва анализ на Bloomberg. Това е около два пъти повече от лихвения процент, плащан от компаниите за съществуващ дълг, който в момента е 2,14%.
Цената на финансиране на автомобилен лизинг нараства след пандемичното дъно. Източник: Bloomberg
Кредитният клон на BMW, BMW Finance NV, наскоро емитира облигации за 2 млрд. евро с купони между 3,25% и 3,625%. На фона на това еврооблигациите с фиксиран лихвен процент, които падежират тази година, имат купони, които са с поне 3 процентни пункта по-ниски от новите книжа, което предполага допълнителни разходи от 50 млн. евро годишно, изчислява Bloomberg.
По-широкият въпрос за индустрията е дали потребителите ще могат да си позволят по-скъпи заеми за автомобили предвид инфлацията, която вече ерозира доходите, или ще изберат да карат по-стари превозни средства за по-дълго време и да забавят покупките на нови коли.


Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
преди 2 години ajde braco chodzcie bracia хърватски установен https://***.lublin112.pl/romowie-z-ukrainy-opanowali-miasto-mieszkancy-w-strachu-burmistrz-apeluje-o-reagowanie/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар