Европейските фирми за финансиране на покупки на автомобили за потребителите предлагат своите евтини облигации за по-скъпи дългове, което означава по-високи лихви за потребителите, пише Bloomberg.
Компании като BMW AG, Mercedes-Benz AG и други продадоха облигации за общо 8,45 млрд. евро на европейските пазари през май, отбелязвайки най-силния месец за емитиране на нов дълг за автомобилния сектор в последните шест години. Те плащат драстично по-високи лихви за дълга, като анализаторите смятат, че това ще се отрази и на потребителите чрез по-скъпо финансиране на техните лизингови покупки.
„По-високата доходност по облигациите на автомобилните компании означава, че цената на лизинга ще се повиши“, коментира Антоан Лесне от консултантската фирма State Street Global Advisors Ltd. (SSGA).
Дългът стои в основната на финансовите звена на най-големите автомобилни производители в Европа, които използват пазарите за корпоративни облигации и други източници на средства, за да предложат финансиране на потребителите. Разбира се, не всички постъпления от продажбата на облигации се използват за вътрешно кредитиране, като концерните използват дълг и за финансиране на своите производствени операции.
Въпреки това някои анализатори казват, че лихвените проценти са ранна индикация накъде се насочват разходите за потребителско финансиране.
Средната доходност по облигациите на европейските производители на автомобили се покачи до 4,15%, което по същество е мярка за това колко би струвало на индустрията продажбата на нови облигации, показва анализ на Bloomberg. Това е около два пъти повече от лихвения процент, плащан от компаниите за съществуващ дълг, който в момента е 2,14%.
Цената на финансиране на автомобилен лизинг нараства след пандемичното дъно. Източник: Bloomberg
Кредитният клон на BMW, BMW Finance NV, наскоро емитира облигации за 2 млрд. евро с купони между 3,25% и 3,625%. На фона на това еврооблигациите с фиксиран лихвен процент, които падежират тази година, имат купони, които са с поне 3 процентни пункта по-ниски от новите книжа, което предполага допълнителни разходи от 50 млн. евро годишно, изчислява Bloomberg.
По-широкият въпрос за индустрията е дали потребителите ще могат да си позволят по-скъпи заеми за автомобили предвид инфлацията, която вече ерозира доходите, или ще изберат да карат по-стари превозни средства за по-дълго време и да забавят покупките на нови коли.


Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
преди 2 години ajde braco chodzcie bracia хърватски установен https://***.lublin112.pl/romowie-z-ukrainy-opanowali-miasto-mieszkancy-w-strachu-burmistrz-apeluje-o-reagowanie/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар