IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Електромобилите провокират обратна реакция в САЩ и Европа

Стремежът към загърбване на двигателя с вътрешно горене се превръща в предизборна тема на два континента

19:35 | 04.10.23 г. 12
Автор - снимка
Създател
Бившият президент на САЩ Доналд Тръмп. Снимка: Bloomberg L.P.
Бившият президент на САЩ Доналд Тръмп. Снимка: Bloomberg L.P.

Торите атакуват „схемите срещу автомобилите“

Подобни дебати се водят в цяла Европа.

Това никъде не е по-вярно, отколкото в Обединеното кралство, където управляващата Консервативна партия влезе в спор за автомобилната политика това лято.

Катализаторът беше поредица от извънредни избори през юли, включително такива за попълване на места в парламента.

Основен фактор в тази надпревара беше решението на кмета на Лондон Садик Хан - също член на Лейбъристката партия - да разшири столичната зона за коли с ултра ниски емисии, което задължава превозните средства да отговарят на строги стандарти за замърсяване на въздуха.

Това предизвика яростен политически дебат по въпроси, свързани с климата, тъй като редица гласове в партията на Сунак - и в мощната консервативна преса на Великобритания - призоваха премиера да преосмисли климатичните цели на Обединеното кралство.

До юли стана ясно накъде се насочва Сунак. Той публикува в социалните платформи снимка на себе си, седнал в стар Rover, в знак на почит към бившия лидер на консерваторите Маргарет Тачър, правейки препратка към юлско интервю за Telegraph, в което той обяви, че преразглежда така наречените „антиавтомобилни схеми“.

„Говорейки за свобода, седнах в стария Rover на Маргарет Тачър“, написа той в Twitter, която беше преименувана на X. „По-рано говорих с @Telegraph за това колко важни са колите за семействата, за да живеят нормално. Това е нещо, което антиавтомобилните лейбъристи просто не разбират. И затова преразглеждам схемите за борба с автомобилите в цялата страна“, добави той.

Миналия месец Сунак обяви, че британското правителство се отказва от поредица от ангажименти за климата - включително от обещанието за постепенно премахване на бензиновите и дизеловите автомобили до 2030 г.

Въпреки че решението за отлагане на крайния срок до 2035 г. беше приветствано от някои членове на неговата партия - повече от 40 представителите на торите от горната и долната камара на парламента отправиха писмена молба до министър-председателя да преразгледа това решение - обратният завой разстрои бизнеса и автомобилната индустрия, която вече е инвестирала сериозни суми в зеления преход.

Решението на Сунак да тръгне надясно по въпроса отразява политическото смятане, идващо, докато той залага, че промяната в политиката по отношение на електрическите превозни средства и въпросите, свързани с климата, може да му помогне да намали разликата с лейбъристите, които имат двуцифрена преднина пред неговата партия в социологическите проучвания.

Други консерватори акцентираха върху по-широките критики към електрическите превозни средства, включително депутатът Крейг Маккинли, който се позова на рисковете, породени от възпламеняването на батериите и добива на минерали като елементи на „измамата с електрически автомобили“.

„Просто съм напълно против тях“, подчерта той, добавяйки: „Мисля, че грешат по отношение на околната среда. Не искам особено деца в Демократична република Конго да копаят кобалт, за да можем всички да се чувстваме доста доволни от себе си“.

Политиката на автомобилите

На други места в Европа изменението на климата, и по-специално електрификацията при автомобилите, се очертава като политически проблем, докато континентът се подготвя за поредица от избори. През юни милиони европейски граждани ще избират членове на Европейския парламент. Страните от Полша до Белгия също провеждат национални избори догодина.

Проучванията показват изместване вдясно в много европейски страни - като съпротивата срещу програмата на ЕС за климата нараства.

Дори Германия, която се ръководи от ляв канцлер и където Зелената партия е част от коалиционното правителство, се бори с климатичните амбиции на ЕС, въпреки че нейната масивна автомобилна индустрия се готви да премине към електрически превозни средства. (Volkswagen, например, наскоро подписа сделка с китайския конкурент Xpeng, докато се опитва да пробие на доходоносния пазар на електрически превозни средства в Китай.)

Берлин поведе бунт по-рано тази година срещу предложението на ЕС за премахване на превозните средства с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. В крайна сметка победи – Брюксел се примири с искането на Германия превозните средства с двигатели с вътрешно горене да могат да бъдат регистрирани след 2035 г., ако използват изключително т.нар. синтетични горива.

Крайнодясната партия „Алтернатива за Германия“, която отчита сериозен ръст в последните социологическите проучвания, води кампания на платформа, обединяваща антиимиграционни политики, призивите за мирни преговори с руския лидер Владимир Путин и противопоставяне на политиките на климатичен неутралитет.

Противопоставянето на електрическите автомобили също се очертава като политически проблем в Италия, дом на Fiat и Ferrari, където премиерът Джорджа Мелони управлява едно от най-десните правителства в последните години.

Правителството на Мелони се присъедини към Франция, Полша, Чехия и други приятелски настроени към автомобилите страни в подкопаването на предложението на Европейската комисия за налагане на стандарт „Евро 7“ , който има за цел да подобри качеството на въздуха като се затегнат правилата за емисиите от превозните средства.

Вместо това министрите на индустрията на ЕС приеха драстично по-мека версия на регламента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:28 | 04.10.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 15 rate down comment 11
cyclop
преди 7 месеца
БААААААААААААТТТТТТТТТТТЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ И ТТТРРРРАААШШШ ЛИ ЦЕНЗУРИРАТЕ КОПППЕЛЛЛЕТА ОСРААНННИ МАЛЛЛОУМНННИ ИСТЕРРИЧНИ ДААА ВИИИ СЕЕЕЕРРААА ВВО ОООССССТАТАА ОСТТАВВЕЕЕЕТЕ НЯКАКВИ ДУМИ ДА СЕ ИЗРАЗИМ БЕЕЕ ПУУУУУУУУУУУТТТТКААА ВИИ МММММММММАЙЧИНА???
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 20 rate down comment 10
cyclop
преди 7 месеца
Много по-скъпи - много по-неефективни - огромна загуба на стойност след 10 години - огромна загуба на ефективност след 10 години - непрестанни тревоги и неудобства - риск от самозапалване след лек инцидент, след намокряне, по време на зареждане - КОЙ НОРМАЛЕН ЧОВЕК би купил такова?? Каква политика? Това е пълен ***! И то със субсидиите и подкупите! А като ги спрат, ще е без лубрикант направо
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още