IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Търсенето на електромобили в Европа изостава, тъй като клиентите искат по-достъпни коли

Все още много потребители изпитват съмнения относно безопасността и зарядната инфраструктура, изтъкват анализатори

19:32 | 13.11.23 г. 9
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

След години на ускоряващ се растеж, продажбите на електрически автомобили в Европа изглежда навлизат в зоната на забавяне, тъй като потребителите искат по-добри, по-евтини модели, които ще излязат на пазара в рамките на две до три години, съобщава Ройтерс.

Продажбите на изцяло електрически автомобили в Европа са нараснали с 47% през първите девет месеца на годината, но вместо да празнуват, автомобилните производители, включително Tesla, Volkswagen и Mercedes-Benz, изпращат мрачни сигнали.

Високите лихвени проценти и скъпите модели отблъскват клиентите, предупреждават концерните, а приетите поръчки за електромобили на Volkswagen са наполовина в сравнение с тези от миналата година.

Търговците в Германия и Италия, както и проучванията на четири консултантски фирми показват, че зад по-бавното навлизане на електромобилите на пазара стои нещо повече от икономическа несигурност, като потребителите не са убедени, че електромобилите отговарят на техните нужди за безопасност, пробег и цена.

„Основният проблем е несигурността“, изтъква Томас Нидермайер, ръководител на семейна автокъща в Бавария. „Мнозина предполагат, че технологията ще се подобри и предпочитат да изчакат три години за следващия модел, отколкото да купят превозно средство сега, което бързо ще загуби стойност“, добавя той.

Флавия Гарсия и Том Карвел от Единбург, Шотландия, карат 15-годишна Toyota Auris. Те имат нужда от нова кола. С наближаването на забраната за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили в Европа, двойката обмисля закупуването на електрически модел, но е отблъсната от липсата на инфраструктура от зарядни станции, както и с притесненията относно безопасността и цената.

С достатъчно бързи темпове ли се налагат електромобилите в Европа? С достатъчно бързи темпове ли се налагат електромобилите в Европа?

Междувременно AutoTrader казва, че новите електромобили във Великобритания все още са средно с 33% по-скъпи от моделите, работещи с изкопаеми горива.

А повечето нови модели в процес на подготовка, насочени към потребители с по-скромни доходи, няма да се появят на пазара преди 2025 г.

„Искате да постъпите отговорно спрямо околната среда, но изглежда, че се подготвяте за много скъпа инвестиция, която ще направи живота ви малко по-сложен“, изтъква Гарсия.

Кога се очаква електромобилите да надминат моделите с изкопаеми горива по пазарен дял в региона? Кога се очаква електромобилите да надминат моделите с изкопаеми горива по пазарен дял в региона?

Изоставане

Критиците отдавна предупреждават, че липсата на достъпни електромобили в крайна сметка ще спре резкия ръст на продажбите, стимулиран от ентусиастите сред частните потребители и бизнеса.

По-слабото представяне през септември, проучванията на потребителските настроения и мрачните коментари от автомобилните производители и дилърите показват, че ерата на слаб растеж може би вече е настъпила.

Американските концерни, макар и по-назад в прехода към електромобили, също изпитват затруднения. Ford и General Motors наскоро предупредиха, че забавят пазарните дебюти на по-евтини електромобили и пренасочват част от разходите поради по-слабото търсене.

Проблемът обаче е цикличен.

Китай остава лидер при продажбите на електромобили в световен мащаб. Китай остава лидер при продажбите на електромобили в световен мащаб.

Търсенето ще остане забавено, докато няма налични по-евтини електромобили, изтъква Фелипе Муньос от JATO Dynamics.

„От регулаторна гледна точка, те не трябва да пускат продукта точно сега – те могат да си позволят да се съсредоточат върху рентабилността“, коментира Алистър Бедуел от консултантската фирма GlobalData.

Намерението за закупуване на електромобил остава устойчиво в Германия през последната година, показва проучване на компанията за потребителски изследвания The Langston Co, което означава, че въпреки че броят на продаваните електромобили нараства, броят на хората, които искат да купят електромобил, не расте.

Нарастващите продажби може просто да са знак, че производителите на автомобили, които изпитват затруднения да произвеждат електромобили поради проблеми във веригата на доставки, най-накрая могат да изпълнят натрупаните поръчки, изтъкват от The Langston Co.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:40 | 14.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

7
rate up comment 9 rate down comment 3
evlogi
преди 5 месеца
Бе на кой му пука кво искат.Ще купуват,каквото им се каже,че трябва да купуват.Ай си.ктир,ще я спасяваме ли таз планета, или ще си играем на шикалки?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 2
wfvjfnvsssjzkn
преди 5 месеца
Отcлaбвaнeтo бeз диeтa и глaдyване не е мeчтa - тoва е pеалнocт. Найпpoдaвaният пpoдyкт за отcлабвaне в cвeта! Пoмoгна на мeн и cъпpyга ми и ще пoмогне на вaс, peзyлтaтът е видим слeд някoлкo дни. Cъвeтвaм всички с надноpмeнo тeглo да пpoбвaт:----- http://gg.gg/ketox
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 11
khao
преди 5 месеца
нормално... баща ми 10г след соца си държа Жигулата и не искаше да я сменим защото " "била добра, а тия западните на били нищо особенно" ... рязо зяпя друха песен след като му е сменихме с 12г. голф 3ка.. така и тук, просто някои хора июат нужда от време за да може мозъка им да го осмисли!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 6
zelka007
преди 5 месеца
да си купуват в УК фиат е-500 , достъпно , модерно , ефффтино , една от най-продаваните малки електрички ... опссс , забравих , то УК не е в ЕС , и там ги няма всички електрички дето се продават и карат в ЕС ... мдааа ... кофти , да викнат Борката да помага , що така става не знам ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 6
zelka007
преди 5 месеца
а vw-та не ги купуват поради друга причина ... не че са електрички ... другите електрички що вървят по магазините ?! айде да не пиша , щот сигурно са рекламодатели в сайта ... китайските афери на германците ще им излезнат през носът , ама те си знаят ... европейският потребите хич не е глупaв , напротив !! ... п.с. и друг път пак се хвърляйте да правите мега-гига заводи в Турция , а не в България !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 12
zelka007
преди 5 месеца
чак пък недостъпни ... ?! ... първо никъде не е писано/казано , че всеки трябва да притежава кола . второ ярис/хибрид е 20% по-скъп от бензиновият и не са забранени !! ама като ги накичиш с екстрите , стават колкото примерно пежо е-208 ... и преди 15г е трябвало да внесеш 35% от цената и да изплащаш и сега е така ... вноската , ако вземат на изплащане за 60 месеца за ярис/хибрид , е колкото 10 кила телешко ... :))) ... без екстрите , а за пежо е-208 , което си е накичено фабрично - 15 кила ... !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 2
Скъсана_Ушанка
преди 5 месеца
Като почнете да слагате някакви бомбастични термини...искали "по-достъпни коли"... Що, до сегашните не могат да стигнат ли?? Или не могат да влязат в магазина? Искат по-малко разходи за автомобил или по-евтини, както искате.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още