Производителите на автомобили призоваха за регулаторна пауза, притеснени от законодателство, което трябва да гарантира, че превозните средства са в съответствие с екологичните цели на Европа. Но ако Европейският съюз (ЕС) уважи техните искания, това ще застраши изпълнението на климатичните цели на блока и ще навреди на потребителите, пише за Euractiv Моник Гойен, генерален директор на Европейската организация на потребителите (BEUC), която представлява 45 независими национални потребителски организации в Брюксел и защитава интересите на европейските потребители.
Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) изтъква, че, за да се даде възможност на транспортния сектор да постигне успех в зеления и цифров преход, трябва да натиснем бутона „пауза“ на регулаторно ниво.
Производителите на автомобили се учат чрез пример. Сега, след като ЕС въведе правила, които ще електрифицират автомобилите до 2035 г. – нещо, което ще бъде от полза за околната среда и портфейлите на шофьорите – те категорично отхвърлят всяко друго задължение. Компаниите разбраха, че има политическа възможност да получат регулаторно „спокойствие“.
Въпреки че потребителските организации са съгласни, че производителите на автомобили преминават през голяма промяна, това не може да оправдае регулаторна пауза навсякъде за цял един сектор. Нещо повече, можем ли наистина да натиснем пауза за мерки и дейности, които всъщност сме чакали от години?
В тази връзка автомобилните компании многократно се противопоставиха на амбициозните нови стандарти за отработените газове, известни като Евро 7. Резултатът? Разводнен стандарт, който противоречи на научни и икономически доказателства, доказващи необходимостта от амбициозно законодателство, изтъква Гойен.
Производителите на автомобили сега се противопоставят на инициатива за регулиране на достъпа до данни в превозните средства. Тази регулаторна инициатива би гарантирала по-голяма конкуренция за това какво може да се прави с данните, което ще облагодетелства потребителите, които ще имат по-голям избор сред доставчиците на услуги.
И нека си признаем, производителите на автомобили не са единствените, които залагат на „регулаторната пауза“.
Използвайки същата теза, една очаквана инициатива на ЕС за интегрирано издаване на билети – регламент за услуги за мултимодална цифрова мобилност – беше блокиран от действащите железопътни оператори и авиокомпаниите.
Утвърдените оператори в транспортния сектор – производителите на автомобили, железопътните оператори и авиокомпаниите – искат да удължат паузата, яхвайки вълната от регулаторни паузи, създадена от политиците преди няколко месеца.
Докато сърфират по тази вълна, те добавят още един аргументиран аспект: „Трябва да докажем, че пазарът се проваля“. Използвайки новия модерен жаргон във вътрешния процес на вземане на решения на Европейската комисия (ЕК), те знаят много добре, че този аргумент ще забави всичко.
По същество от ЕС се иска да натисне спирачките на всеки нов закон, когато някой извика (пазарен) „Вълк!“ въпреки ясните доказателства за ползите, които законодателството може да донесе за потребителите, околната среда, нашето здраве или свободата ни на избор.
По ирония на съдбата, „регулаторно прекъсване“ и „доказателство“ за пропадащ пазар не се изискват, когато става въпрос за получаване на субсидии, държавна помощ, разрешително законодателство и други подобни. По този въпрос производителите на автомобили са повече от готови да работят с политиците или да накарат политиците да работят за тях.
И какво да кажем за потребителите тогава? Е, те могат да почакат.
За тях „регулаторна пауза“ в транспортния сектор означава разочарование, липса на достъпни и устойчиви алтернативи за техните нужди от мобилност. Или може да се окажат заключени в нови цифрови решения, без да имат никакъв контрол или мнение по темата.
Това не е пътят. Много повече трябва да се направи, за да успеем в зеления и цифров преход. Това изисква нови инициативи, но също така и предложения, които бяха отлагани твърде дълго в самото име на регулаторната пауза, заключва Гойен.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 1 година *Утвърдените оператори в транспортния сектор производителите на автомобили, железопътните оператори и авиокомпаниите искат да удължат паузата, яхвайки вълната от регулаторни паузи, създадена от политиците преди няколко месеца* - Това трябва да е много страшно! Точно така - играйте срещу интереса, бизнес-средата и доходите на тези критични за икономиката сектори и ще видите и цифров. и зелен, че и розов преход през крив кюннец. А междувременно, може да видите барикади и погроми по улиците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година *Това не е пътят. Много повече трябва да се направи, за да успеем в зеления и цифров преход. Това изисква нови инициативи, но също така и предложения, които бяха отлагани твърде дълго в самото име на регулаторната пауза, заключва Гойен.* - Много характерен подход за комунистите - *Другари, дайте да дадем!*. Няма грижа по въпроса *Откъде ще го вземем?*. За пари става дума, кинти, възове, които първо трябва накой да ги изкара, като този *някой* 1000 % няма да е от средите на зелените активисти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година тук е редно да се разпише фейк циклопчето , и да сподели кадри с горящи електрички по всички софийски кръстовища с локви от непрекъснатият цял ден дъжд ... направо погром , нали циклопче ?! даже на брат ми електричката , вчера 5 пъти се пали и я гасят докато щъкаше напред-назад да зарежда ... :))) ... а мъцни де ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар