IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Toyota иска да омилостиви критиците заради своя муден преход към чист транспорт

Автомобилният концерн уговаря срещи с инвеститори и екологични групи, които поставят под въпрос ангажимента му за преход към по-екологични автомобили

22:53 | 26.09.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Toyota Motor Corp. иска да се срещне с критиците, които казват, че японската автомобилна компания изостава от своите конкуренти в надпреварата за налагане на по-екологични автомобили, почти година след като концернът обеща да инвестира милиарди долари за разширяване на гамата си от електрически превозни средства, пише The Wall Street Journal.

Някои инвеститори и екологични групи посочват, че Toyota не се е ангажирала достатъчно с електрификацията, визирайки различните изявления на компанията относно електромобилите и фокусa ѝ върху популяризирането на хибридната технология, която съчетава изкопаеми горива с електричество.

Toyota отговори на това, като потърси диалог с най-големите си критици и проучва начини да подобри екологичния си имидж, изтъкват пред WSJ източници, запознати с темата. Компанията каза, че вижда хибридите – от които е продала повече от всеки друг автомобилен производител по света – като важна преходна технология във време, в което зарядната инфраструктура остава недостатъчно добре развита.

Изоставането на Toyota по отношение на електрификацията се превърна в основен проблем за ръководството, включително за президента Акио Тойода. Миналата година концернът обяви планове да вложи 4 трлн. йени (28 млрд. долара), в тази технология през следващото десетилетие.

Датският пенсионен фонд AkademikerPension, който управлява около 19 млрд. долара от името на академични институции и училищни служители, притиска Toyota в продължение на почти две години, изисквайки от компанията да ускори процеса по „изчистване“ на портфолиото си.

По-рано тази година Akademiker се опита да представи резолюция преди събранието на акционерите на Toyota, предлагайки компанията да разкрие повече информация относно лобирането си за хибридните и бензинови автомобили. От фонда посочват, че Toyota е отхвърлила предложението на основание, че Akademiker е пропуснал крайния срок за подаване на въпросната резолюция - с един ден.

„Никога досега не сме се сблъсквали с нещо подобно“, коментира Андерс Шелде, главен инвестиционен директор на Akademiker. Фондът отговори, като публикува въпросите си онлайн, заедно с изявление, в което се казва, че скептицизмът към електрификацията застрашава марката на Toyota и е в ущърб на интересите на акционерите.

Toyota наскоро покани Akademiker в Япония за среща с представители на ръководството. В тази връзка Шелде каза, че той или главният изпълнителен директор на фонда планират да посетят Toyota през следващите няколко месеца, което ще бъде първата им среща лице в лице с представители на компанията.

„Ангажирани сме с открит, двустранен диалог с инвеститорите и с други заинтересовани страни, за да гарантираме, че техните възгледи са отразени в нашето управление“, споделя говорителят на Toyota Шино Ямада.

Toyota също засилва контактите с екологичната група „Грийнпийс“, която през последните две години постави японската компания на дъното на класацията си за декарбонизация на автомобилната индустрия. Toyota започна да запазва места за представители на организацията на вътрешнофирмени събития, свързани с електрификацията, като наскоро покани представители на „Грийнпийс“ на дискусия по темата.

Toyota, подобно на други традиционни автопроизводители, е изправена пред предизвикателството да преконфигурира своите мащабни производствени операции, за да се съсредоточи върху електромобилите. Компанията планира да продава около 3,5 млн. електрически коли годишно до 2030 г., или около една трета от текущите ѝ глобални продажби.

Електрическите автомобили представляват по-малко от 1% от продажбите на Toyota през първото фискално тримесечие (април-юни) в сравнение с около 6% за Volkswagen AG, вторият по големина на глобалните обеми на общите продажби след японците.

Акио Тойода е един от най-изявените поддръжници на досегашната стратегия на Toyota. Той постави под въпрос екологичността на електрическите превозни средства, посочвайки, че реклата надхвърля реалните данни. Също така Тойода заяви, че се съмнява в желанието на потребителите да закупят подобни автомобили.

Според Toyota хибридните автомобили могат да намалят въглеродните емисии, докато веригите на доставки на батерии и зарядните мрежи, необходими за поддържане на големи автопаркове от електромобили, се доизградят в световен мащаб през следващите десетилетия.

Хибридните автомобили – които представляват почти 30% от глобалните доставки на Toyota и Lexus за последното тримесечие – помагат на автомобилния производител да отговори на затягащите се правила за емисиите на пазари като Европа.

Търсенето на хибриди също помогна на Toyota да отчете рекордна оперативна печалба от 3 трлн. йени (21 млрд. долара) за последната фискална година, приключила в края на март.

За разлика от General Motors Co. и Ford Motor Co., Toyota все още не е определила дата, когато всички нови превозни средства няма да отделят емисии – което създава търкания с някои инвеститори.

Говорителят на Toyota заяви, че компанията иска да намали емисиите на въглероден диоксид възможно най-бързо и се стреми да предложи на клиентите разнообразен набор електромобили, както и автомобили с друг вид задвижвания.

В същото време Sage Advisory Services, фирма за управление на инвестициите в Остин, Тексас, която притежава облигации на Toyota, посочва, че е усетила промяна в реториката на концерна.

Sage Advisory се обърна към Toyota миналата година, изразявайки загриженост относно позицията ѝ за електромобилите. Японският производител отговаря на това с обичайните си аргументи, включително с преходната роля на хибридите, споделя вицепрезидентът на Sage Ема Харпър. Според нея в действията на концерна има смисъл, който обаче е труден за разбиране от широката аудитория.

Последна актуализация: 22:40 | 26.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 4
julian12
преди 2 месеца
Автомотилите на Тойота са доста екологични, за разлика от Тесла например.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още