Световното производство на Toyota Motor Corp. се свива за четвърти пореден месец през юли, тъй като недостигът на полупроводници и прекъсванията във веригите на доставки, причинени от коронавирусните мерки в Китай, ограничават производствената дейност, съобщава Bloomberg.
Производството на най-голямата автомобилна компания в света по пазарен дял е спаднало през юли с 8,6% на годишна база до 706 547 превозни средства. В същото време продажбите са намалели със 7,2% до 797 179 автомобила, като това е 11-и пореден месец на спад, изтъкват от японската компания.
Недостигът на чипове, по-високите разходи за суровини и честите прекъсвания на фабричната дейност в Китай заради правителствената политика на нулева толерантност към коронавируса хвърлиха в смут компаниите от автомобилостроенето. Все пак Toyota се придържа към целта си за производство от 9,7 милиона автомобила за настоящата фискална година, която приключва в края на март 2023 г., и също така запазва перспективата си за печалбата.
Макар че производствените темпове на концерна извън Япония достигат рекордно високи нива през юли, обемите все още изостават от целта. Производствените операции на Toyota в островната страна спадат с 28,2% на годишна база през миналия месец.
Въпреки че йената отслабна спрямо щатския долар тази година, което означава, че продуктите на Toyota са по-конкурентоспособни в чужбина, ръководителите на компанията заявиха по-рано този месец, че не са достатъчно уверени, за да повишат насоките за печалбата. Те се позоваха на несигурните икономически перспективи и риска от потенциални повишения на лихвените проценти в развитите икономики.
За първото полугодие продажбите на Toyota достигат 5,1 млн. броя, като по този начин компанията запазва първото място, изпреварвайки Volkswagen AG (4 млн. автомобила) и южнокорейската Hyundai Motor (3,3 млн. автомобила).
За септември Toyota очаква да произведе 850 хил. превозни средства в глобален план.
От началото на годината компанията на няколко пъти намали целите си за месечното производство на фона на продължаващия глобален недостиг на чипове и коронавирусните ограничения в Китай.
В същото време местният конкурент Nissan Motor Co. съобщи, че производството му за юли се е повишило с 9,4% до 284 755 автомобила, но продажбите спадат с 13% до 265 905 броя, като това е 13-и пореден месец на спад.
Honda Motor Co. обяви, че производството ѝ е нараснало с 5,9% през въпросния месец до 343 205 автомобила, като това е втори пореден месец на растеж.


Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове