Канадският премиер Джъстин Трюдо заяви в понеделник, че страната ще наложи мита от 100% върху вноса на електрически превозни средства от Китай, съобщава Ройтерс.
Освен това Отава ще наложи мито от 25 долара върху вноса на стомана и алуминий от Китай, каза Трюдо пред репортери в Халифакс, Нова Скотия.
Митата биват обявени малко над месец след като Отава започна 30-дневни публични обсъждания около китайските електрически автомобили и свързани продукти, привеждайки ги в съответствие с тези на САЩ и Европейския съюз.
„Мисля, че всички знаем, че Китай не играе по същите правила“, каза Трюдо.
„Важното в това отношение, че го правим в синхрон и паралелно с други икономики по света“, каза той.
Отава се опитва да позиционира Канада като критична част от световната верига на доставки на електрически превозни средства и се оказа под натиск на местно ниво да действа срещу Китай.
Канада има сделки на стойност милиарди долари за привличането на водещите европейски производители на автомобили във всички части на веригата на доставки на електрически превозни средства, за да засили производството си.
Очаква се тази седмица САЩ да обявят окончателните планове за рязко увеличение на митата, които президентът Джо Байдън обяви по-рано през годината. Планираните мита обаче може леко да бъдат понижени.


Какво ще бъде времето в четвъртък?
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Редовният бюджет за 2026 отпада
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
Съдът прекрати и върна на прокуратурата делото срещу Иван Демерджиев
Нинова за събитията в НС: Нагло и безотговорно
Песков: Всякакви санкции ще навредят на подобряването на отношенията
ИТН: Демокрацията няма цена - ще изхарчим много пари за избори
Kaizen Gaming: Двигателят зад Betano – водеща технологична компания, пример за отлична работна среда и силен социален принос
преди 1 година До: corner Може би Honda строят завод за 15млрд в Онтарио за батерии и електрически автомобили? А Nortvolt и Stellantis/LG ще строят завод за още 7млрд само за батерии? А може би не искат от Поднебесната да им изнася безработица? Проблемът със зомбирането и безкрайните държавни субсидии не е в Канада. Проверете си източниците! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: 0pk Ами Вие нали сте икономист с практика? Владеете ексел частично и можете да правите сравнителен анализ на меню в закусвалня от миналата година с текущата. Обяснете на несведущите защо? Моля. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: cornerДе ги споменахте, на редовното събиране на путиняците пред панелката ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Неотдавна споменахме зомби икономиките - такива които не могат да оцелеят в естествене пазарна среда и се налага да субсиират и налагат мита . И въпреки обещанията тези икономики да се реформират и очистят от токсичните практики - театърът продължава . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: 0pk зада може някви глууупаци да питат точно тоя въпрос! :D:D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Ухаа, а защо не 200% ? :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар