Високи разходи
Предсказуемостта е ключова тема за ръководителите на компаниите от автоиндустрията, особено що се отнася до производствените разходи. Те се оплакват главно от цените на енергията, които скочиха, след като руската инвазия в Украйна засегна доставките на газ за Германия. Страната все още разчита в голяма степен на изкопаемите горива, за да поддържа енергетиката, особено през зимата.
Цените на електроенергията в Германия са около три пъти по-високи от тези в САЩ и Китай и все още са с около 40% по-високи от тези в съседна Франция, която разчита на десетки ядрени реактори за евтина и стабилна енергия. Всички основни партии в Германия обещаха да намалят разходите за енергия, но не са съгласни с начина за постигане на това. Докато Германската социалдемократическа партия (ГСДП) на Шолц подкрепя добавянето на повече възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) и ограничаване на таксите за мрежата, Мерц предложи идеята за преосмисляне на решението на Германия да загърби атомната енергия.
Цените на електроенергията в Германия продължават да са по-високи от тези във Франция. Графика: Bloomberg
„Германия е една от последните индустриализирани страни в Европа, като Salzgitter и BASF доставят стомана и химикали за автомобилната индустрия в страната“, коментира Матиас Шмид, независим автомобилен анализатор. „Ниските разходи за енергия или поне ценова стабилност са от първостепенно значение“, добавя той.
Опасна зависимост от Китай
Китай е най-големият пазар за повечето германски производители на автомобили, които генерират основен дял от приходите и печалбата си в азиатската страна. Но те се сблъскват напоследък със засилващата се конкуренция в лицето на китайските марки и по-ниските потребителски разходи, както и с ожесточената ценова война при електромобилите, започната от Tesla Inc. и BYD Co.
Правителството на Шолц се опита да възстанови отношенията с Китай и призова германските компании да намалят експозицията си спрямо китайския пазар, след като войната в Украйна подчерта опасността от това германската икономика да бъде зависима от един външен доставчик. Мерц отправи подобно предупреждение миналия месец, като нарече инвестирането в Китай „голям риск“.
Но германските автомобилни производители не се отказват. Те продължават да инвестират и разчитат на партньорства с местни компании, за да си върнати изгубения пазарен дял.
Volkswagen, която управлява съвместно повече от три дузини фабрики в Китай, иска да увеличи продажбите си в страната до около 4 млн. превозни средства годишно до 2030 г. от 2,93 млн. коли за миналата година, докато BMW планира да инвестира още 20 млрд. юана (2,7 млрд. долара) в производствената си база в Шенян, докато увеличава местното производство на електромобили.


Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
преди 9 месеца за какво им е? за грантове, че кеша който имат им е малко.. я почвайте да бачкате и уволнете всички лобисти и неможачи от вишия мениджмънт! :D:D отговор Сигнализирай за неуместен коментар