Ключов поток от постъпления, вливащи се в печалбата на Tesla, започва да пресъхва, тъй като правителството на САЩ променя политиките си относно екологичен актив, известен като регулаторни кредити, съобщава Ройтерс.
Инвеститорите вероятно ще имат редица въпроси към главния изпълнителен директор Илон Мъск, когато Tesla представи финансовия си отчет за второто тримесечие в сряда (23 юли). Сред тях изпъкват въпросите за това колко бързо производителят на електромобили може да превърне все още тестовата програма за роботизирани таксита в печеливш бизнес, и как компанията може да избегне спад в продажбите за втора поредна година.
По-малко привлекателен е може би въпросът за регулаторните кредити, които традиционните автомобилни производители купуват от компаниите за електрически превозни средства, за да компенсират излишните емисии от своята продукция, свързана с двигателя с вътрешно горене. Този сегмент от приходите е от решаващо значение за финансите на Tesla, тъй като през последните години се очерта като основният двигател на печалбата ѝ.
Без приходите от тези кредити, Tesla щеше да отчете загуба за първото тримесечие.
Правителството на САЩ стимулира производството на превозни средства с нулеви емисии, като предоставя кредити на производителите на електрически превозни средства, като същевременно налага сериозни санкции на производителите на превозни средства с двигатели с вътрешно горене, които не отговарят на стандартите за емисии. Традиционните автомобилни производители могат да избегнат глобите, като закупят кредити от компании като Tesla, Rivian и Lucid, например.
Скорошно законодателство, прието от президента на САЩ Доналд Тръмп, обаче се фокусира върху премахването на глобите за автомобилните производители, които не отговарят на стандартите за среден разход на гориво, въведени от Националната администрация за безопасност на движението по магистралите (NHTSA), които са в основата на голяма част от търсенето на тези регулаторни кредити.
„Това ще направи конвенционалните превозни средства с двигатели с вътрешно горене по-конкурентни, докато електрическите превозни средства ще станат по-малко конкурентни“, изтъква Бат Оджерел, директор на Фондацията за изследване на енергийната политика.
Tesla рискува да загуби приходите от кредитите, както и пазарен дял, добавя той.
Бъдещето на два други източника на кредити - от Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) и програмата за превозни средства с нулеви емисии на Калифорния - е несигурно, тъй като Белият дом предложи промени в правилата.
„Това със сигурност ще бъде голяма загуба на приходи за автомобилните производители“, които продават кредити, коментира Крис Харто, старши политически анализатор в Consumer Reports.
Tesla отчита повече продажби на кредити от всеки друг играч в автомобилния сектор.
Перспективи
Един от въпросите за Tesla е колко бързо ще падат продажбите на кредити и дали правилата на EPA и Калифорния ще останат активни.
Анализатори от William Blair изчисляват, че около три четвърти от кредитните приходи на Tesla идват от стандартите за средния разход на гориво за корпоративните автопаркове CAFE. В рамките на няколко дни след приемането на новия закон, анализаторите понижиха прогнозите за кредитните приходи на Tesla за 2025 г. с близо 40% до около 1,5 млрд. долара. Очакват тези постъпления да паднат рязко до 595 млн. долара през следващата година, преди да бъдат заличени напълно през 2027 г.
Това е по-бърз спад, отколкото мнозина на Wall Street очакват. Приходите на Tesla от продажби на кредити ще паднат с 21% тази година до 2,17 млрд. долара и ще намаляват постоянно през следващите години, прогнозират 14 анализатори, анкетирани от Visible Alpha.
Кредитите, чието производство е практически без разходи, бяха от съществено значение за поддържането на печалбата на Tesla през последните няколко години. Докато нарастващото търсене на Model Y тласна печалбата на Tesla доста над приходите от регулаторни кредити, скорошният спад в продажбите на електромобили и агресивните ценови стимули показват, че регулаторните кредити отново са ключов фактор за печалбата.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа