Един от централните райони в София в последните години се развива активно като творческа зона, а това създава благоприятни икономически възможности за собствениците на обекти там. Става дума за квАРТал, както напоследък е известно пространството между булевардите „Дондуков“, „Васил Левски“, „Мария Луиза“ и „Сливница“ благодарение на едноименния фестивал, който се провежда там в средата на септември.
Районът е подценяван през годините, което личи и от по-ниските наемни нива спрямо други централни локации в София, както и от наличието на немалко свободни търговски пространства, посочи Петър Ганев, старши икономист в Института за пазарна икономика (ИПИ), по време на представянето на съвместно изследване с Алфа Рисърч за перспективите пред развитието на квартала. В рамките на изследването са проведени анкети със собственици и управители на 80 обекта в района.
Една от особеностите на квАРТала в сравнение с други централни локации в София е фактът, че за над 2/3 от анкетираните собственици и управители на търговски обекти там това е единственият им обект. Колкото до профила на обектите – те са предимно малки, създават собствена общност и имат твърдо ядро от постоянни клиенти. Ето защо в района навлизат предимно предприемачи, които търсят развитието на нещо свое и са непрестанно и лично ангажирани с обекта си.
80-те обекта, които попадат в изследването, се намират в квАРТала средно от седем години. Близо 1/3 предприемачите са се настанили в настоящата си локация в последните три години, което означава, че смятат мястото за атрактивно и виждат потенциал за развитие и привличане на нови клиенти. 84% от анкетираните собственици и управители на обекти казват, че нямат намерение да сменят локацията си в идните две-три години.
Мнозинството от тях смятат, че до момента обектите им се развиват положително с тенденция за привличане на нови клиенти, а над 75% са на мнение, че развитието на района като цяло върви в правилната посока. Мнозинството анкетирани собственици и управители на обекти виждат потенциал конкретно в развитието на района като творческа зона, като 48,2% свързват бъдещите си планове с идеята, че районът ще се обособи като творчески квартал на София, съобщи Валентин Вълканов от "Алфа Рисърч".
Голямото мнозинство от собствениците на обекти гледат положително на провеждащия се в района КвАРТал Фестивал, който е успял да привлече над една трета от включените в изследването обекти. 36% от собствениците и управители на обекти са увеличили приходите си в рамките на трите дни на фестивала, като в повечето случаи ръстът е достигал между 10 и 20%. Те са категорични, че фестивалът оказва положително въздействие върху зоната, като отправят препоръки за подобряване на организацията, по-широка реклама и увеличаване на обхвата на събитието.
Сред най-сериозните проблеми в района, които откроява изследването, са липсата на зелени площи и на свободни градски пространства, недостигът на паркоместа, голям брой занемарени сгради, които се нуждаят от реставрация, лоша инфраструктура.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 7 години Инициативата е похвална, но истината е, че градската среда никога няма да бъде това, което ни се иска. Градската среда е като стара къща, която непрекъснато трябва да я реновираш, да я кърпиш и да не можеш да направиш нищо ново. Е, построиха Японския, където Ветко си държи бурканите. Градът е имал съвсем друго значение, когато е възникнал. Тогава населението в България е било предимно селско. Дремело му е на някого как изглежда градът, до него е било модерно да ходят само ей така - само да се изходят. Днес пък вече почти няма селско население, а градът си остава дамгосан с белезите на първопричината за възникването му. Като прибавим и колите, които опустошиха градския пейзаж завинаги, тогава остава единствено желанието да хванеш гората. И се чудим как да я докараме в града - да стане зелен, уютен, да растат японски вишни по улиците и наесен да стават за ракия. Няма как - ще рисуваме зелени борове по калканите и ще гледаме как падат отломки от мазилката като шишарки. И ще го водим това за арт, стига да не утрепе някого. отговор Сигнализирай за неуместен коментар