IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Германия е най-желаната търговска дестинация в света

Най-агресивни са плановете за експанзия на веригите от Северна и Южна Америка, най-вече от САЩ, според глобален консултант

10:18 | 06.03.14 г.
Германия е най-желаната търговска дестинация в света

Германия е най-търсената търговска дестинация в света, сочат данни на консултантската компания CBRE.

Според проучване, осъществено от компанията, 40 на сто от глобалните търговци на дребно планират да открият магазин в най-голямата европейска икономика през тази година. Делът на европейските вериги, които планират експанзия в Германия, е 70 на сто.

Глобалните ритейлъри са привлечени от страната заради стабилните макроикономически фундаменти, както и възможността да навлязат в 20 големи града с процъфтяваща икономика.

Второто място е за Франция – 26 на сто от глобалните търговци планират да отворят нови обекти в страната. Трета е Великобритания (25%), следвана от Австрия и Китай (по 22%), Швейцария (20%), Белгия (18%), Испания и Италия (по 17%) и Чехия и Швеция (по 16%).

Делът на глобалните търговски вериги с по-мащабни планове за експанзия се е увеличил драматично заради възстановяването на доверието на пазарите, посочват от компанията. Повече от една трета от ритейлърите смятат да отворят над 40 обекта през тази година. Най-активни са модните вериги в средния сегмент от пазара, както и луксозните модни брандове.

Най-агресивни са плановете за експанзия на търговските вериги от Северна и Южна Америка, като Германия е втората най-предпочитана от тях дестинация. Над 40 на сто от американските търговци планират да отворят над 40 магазина през годината на различни дестинации, 11 на сто – от 31 до 40 магазина, 8 на сто – от 21 до 30 магазина, 14 на сто – от 11 до 20 магазина, 14 на сто – от 5 до 10 магазина, и 11 на сто – до 4 магазина.

Що се отнася до плановете за експанзия само на търговците от САЩ, близо половината от тях планират да отворят повече от 40 обекта през следващите 12 месеца.

Повечето от търговците от Азиатско-тихоокеанския регион имат планове да открият до 10 магазина през годината, докато само 23 на сто от тях планират отварянето на над 40 обекта.

Търговците от Европа са по-оптимистично настроени по отношение на експанзията, след като еврозоната излезе от рецесията – 36 на сто планират откриването на над 40 магазина, докато само 8 на сто – до 4 магазина. 23 на сто от тях ще открият нови от 5 до 10 обекта, а 20 на сто – от 11 до 20.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:38 | 02.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още