Над 9000 магазина в Румъния, които обичайно генерират приходи между 15 млн. евро и 20 млн. евро, са затворени след решението на властите временно да замразят покупките на стоки от неосновна необходимост в търговските центрове, сочи анализ на консултантската компания Cushman & Wakefield Echinox, цитиран от онлайн изданието Romania-Insider.com.
Магазини, които продават предимно хранителни стоки, електроника, лекарства и продукти за животните, както и услуги за почистване и оптики, са изключени от ограниченията в наредбата. Като дългосрочно въздействие от затварянето на търговските центрове Cushman & Wakefield счита, че е възможно предпочитанията на клиентите да се насочат към електронната търговия.
„Извън хранителните стоки, лекарствата, услугите за поддръжка и продуктите във ветеринарните магазини онлайн търговията към момента е единственият вариант за потребителите. В зависимост от това колко ще продължи социалното дистанциране е възможно навикът за поръчки от удобството на дома да промени начина, по който хората купуват продукти в бъдеще, особено храни и други обичайни стоки“, коментира Богдан Марку, партньор „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Echinox.
Според доклад на друга консултантска компания, Colliers International, възстановяването на имотния пазар в Румъния след забавянето на икономиката заради коронавируса ще бъде белязано именно от по-големия интерес на потребителите към онлайн пазаруването.
Това според компанията ще генерира възможности за някои индустрии, включително сегменти на имотния пазар като по-силно търсене на логистични площи, необходими за електронната търговия.
„Поради това необходимата инфраструктура за онлайн магазини трябва да расте и необходимите складове за изпълнение на онлайн поръчките също ще спечелят“, казва Лаурсиу Дуика, партньор и ръководител на индустриалните площи в Colliers International.
За наемателите, особено тези на магазини със стоки от неосновна необходимост, които са затворили заради извънредното положение, Colliers препоръчва „да си осигурят подходящи наличности за търсенето на крайните потребители, да вземат много сериозни хигиенни мерки и да продължават маркетинга чрез различни канали“.
Colliers прогнозира дори по-революционни стратегии. „Собствениците на търговски площи се очаква да създадат канали за електронна търговия и за техните наематели, мярка, която се очаква да бъде от полза за общите продажби“, сочи докладът.
За офис пазара Colliers смята, че собствениците трябва да привлекат сектори, които успешно са издържали кризата и да приспособили микса си от наематели.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони