Компанията за ваканционни наеми Airbnb Inc заяви във вторник, че ще затвори всички обяви за континентален Китай от 30 юли. С това решение компанията се присъединява към дългия списък от западни интернет платформи, които се отказват от китайския пазар.
Компанията направи съобщението в писмо, публикувано в официалния ѝ акаунт в WeChat. Обръщението е адресирано към китайските потребители, като не се уточняват причините за вземането на това решение, съобщава Ройтерс.
Базираната в Сан Франциско компания заяви, че китайските потребители ще имат право да си резервират престой и преживявания в чужбина.
„Взехме трудното решение да пренасочим усилията си в Китай върху изходящите пътувания и да спрем публикуването на обяви на домакини в Китай считано от 30 юли 2022 г.“, посочва се в писмото, подписано от Нейтън Блечарчик, съосновател на Airbnb.
Aribnb се присъединява към други западни интернет фирми, сред които Linkedin и Yahoo, които се оттеглиха от Китай като знак за отделянето на интернета на втората по големина икономика в света и голяма част от останалия свят.
Почти всички големи западни интернет платформи, включително Google на Alphabet и Facebook на Meta Platforms Inc, престанаха да предоставят услуги на крайни потребители в континентален Китай. Те се позовават на различни причини – от цензура до затруднения в работата в страната.
Блечарчик казва, че решението е било трудно и се гордее с постигнатото от Airbnb в Китай. „Решението не беше лесно за нас и знам, че е още по-трудно за вас“, посочва той в писмото до потребителите. „Заедно изградихме и развихме процъфтяваща общност на домакините в Китай и посрещнахме повече от 25 млн. гости от 2016 г. насам“, казва още той.
CNBC за първи път съобщи за решението на Airbnb по-рано във вторник.
New York Times съобщи, че като част от своето оттегляне Airbnb ще премахне около 150 хил. обяви в Китай от общо 6 млн. обяви по целия свят. Според докладите престоят в Китай представлява приблизително 1% от бизнеса на Airbnb през последните години.
От Airbnb не са отговорили веднага на въпроси, изпратени от Ройтерс.
Airbnb е основана през 2008 г. Компанията започна да предоставя услуги в континентален Китай през 2015 г. Тя положи усилия да локализира услугите си, включително интегриране с китайски платформи като WeChat на Tencent Holdings. Основните ѝ китайски съперници са Tujia and Xiaozhu.
Акциите на Airbnb поскъпнаха с 0,65% по време на търговията в понеделник на Nasdaq, но се понижиха с 1,59% след пазарната търговия.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията