Компанията за ваканционни наеми Airbnb Inc заяви във вторник, че ще затвори всички обяви за континентален Китай от 30 юли. С това решение компанията се присъединява към дългия списък от западни интернет платформи, които се отказват от китайския пазар.
Компанията направи съобщението в писмо, публикувано в официалния ѝ акаунт в WeChat. Обръщението е адресирано към китайските потребители, като не се уточняват причините за вземането на това решение, съобщава Ройтерс.
Базираната в Сан Франциско компания заяви, че китайските потребители ще имат право да си резервират престой и преживявания в чужбина.
„Взехме трудното решение да пренасочим усилията си в Китай върху изходящите пътувания и да спрем публикуването на обяви на домакини в Китай считано от 30 юли 2022 г.“, посочва се в писмото, подписано от Нейтън Блечарчик, съосновател на Airbnb.
Aribnb се присъединява към други западни интернет фирми, сред които Linkedin и Yahoo, които се оттеглиха от Китай като знак за отделянето на интернета на втората по големина икономика в света и голяма част от останалия свят.
Почти всички големи западни интернет платформи, включително Google на Alphabet и Facebook на Meta Platforms Inc, престанаха да предоставят услуги на крайни потребители в континентален Китай. Те се позовават на различни причини – от цензура до затруднения в работата в страната.
Блечарчик казва, че решението е било трудно и се гордее с постигнатото от Airbnb в Китай. „Решението не беше лесно за нас и знам, че е още по-трудно за вас“, посочва той в писмото до потребителите. „Заедно изградихме и развихме процъфтяваща общност на домакините в Китай и посрещнахме повече от 25 млн. гости от 2016 г. насам“, казва още той.
CNBC за първи път съобщи за решението на Airbnb по-рано във вторник.
New York Times съобщи, че като част от своето оттегляне Airbnb ще премахне около 150 хил. обяви в Китай от общо 6 млн. обяви по целия свят. Според докладите престоят в Китай представлява приблизително 1% от бизнеса на Airbnb през последните години.
От Airbnb не са отговорили веднага на въпроси, изпратени от Ройтерс.
Airbnb е основана през 2008 г. Компанията започна да предоставя услуги в континентален Китай през 2015 г. Тя положи усилия да локализира услугите си, включително интегриране с китайски платформи като WeChat на Tencent Holdings. Основните ѝ китайски съперници са Tujia and Xiaozhu.
Акциите на Airbnb поскъпнаха с 0,65% по време на търговията в понеделник на Nasdaq, но се понижиха с 1,59% след пазарната търговия.


КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Какво ще бъде времето във вторник?
Шести ден Румъния протестира
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Фоули: Долар-йена може да е много вълнуваща двойка
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Героят от Бонди, който изтръгна оръжието на нападателя: Бих го направил пак ВИДЕО
Русия определи пънк групата "Пуси райът" за екстремистка организация
МОСВ следи качеството на морските води край Ахтопол
Европейската прокуратура поиска имунитета на Илхан Кючюк
"Спаси София" предлага спешни промени в Изборния кодекс