Губернаторът на Ню Йорк Андрю Куомо нареди на две щатски агенции да започнат разследване срещу Facebook във връзка със съобщения в медиите, според които социалната мрежа има достъп до много повече лична информация, отколкото се предполагаше досега, съобщава Ройтерс.
Заповедта до Департамента на щата Ню Йорк и Департамента за финансови услуги дойде, след като в. Wall Street Journal съобщи, че направени тестове са установили как Facebook събира лични данни от различни приложение на мобилните телефони само секунди след тяхното отваряне.
Някои от тях предоставят на социалната мрежа чувствителна информация като теглото на потребителите, кръвното им налягане или менструалния им цикъл. Според изданието достъпът до данни в някои случаи може да става дори когато потребителят не е вписан във Facebook или дори няма профил в социалната мрежа.
Известно е, че много мобилни приложения изпращат информация към Facebook за това кога техните потребители ги отварят и понякога за това каква дейност извършват в тях. Проучването на Wall Street Journal разкрива, че най-малко 11 популярни приложения, изтегляни десетки милиони пъти, споделят и по-чувствителна информация за своите потребители.
Сред тестваните от вестника приложения са Instant Heart Rate: HR Monitor – най-популярното приложение за следене на сърдечния ритъм в магазина на Apple, приложението за женско здраве Flo Period & Ovulation Tracker, приложението за недвижими имоти Realtor.com и други.
В изявление Куомо определи действията на компанията като „възмутителна злоупотреба“ и призова федералните регулатори също да направят проверка.
От своя страна Facebook съобщи, че ще съдейства на представителите на щата Ню Йорк в тяхното разследване, но подчерта, че разследването на Wall Street Journal е фокусирано върху това как други приложения използват личните данни на своите потребители, за да генерират реклами.
„Искаме другите разработчици на приложения да бъдат честни със своите потребители за информацията, която споделят с нас, като ние забраняваме на разработчици на приложения да ни изпращят чувствителни данни. Ние също така предприемаме стъпки за откриването и премахването на лични данни, които не би трябвало да бъдат споделяни с нас“, посочиха още от компанията.
В края на януари Куомо и прокурорът на щата Ню Йорк Летиша Джеймс обявиха, че започват разследване на друг технологичен гигант – Apple, заради това, че компанията не е предупредила за бъг в приложението FaceTime, който позволява на потребителите да подслушват други потребители още преди да са вдигнали телефона при позвъняване в програмата.
Това е пореден удар срещу Facebook. Компанията е изправена пред поредица от дела и регулаторни разследвания във връзка с практики за обработка на лични данни. В това число влиза и разследването на американската Федерална търговска комисия за неправомерното споделяне на информация за 87 млн. потребители от страна на социалната мрежа с британската консултантска фирма Cambridge Analytica.


Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
преди 6 години Приходите на Фейсбук идват от реклама. Благодарение на личните данни които събират от клиентите си, те могат да предложат персонализирана реклама, която е супер ефективна. Мнозинството по-малки онлайн търговци зависят от рекламите си в Гугъл и Фейсбук, без които биха умрели. Но как да се разграничат политическите от комерсиалните реклами? Засега няма начин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Явно злоупотребите с лични данни им носят повече приходи, отколкото глоби им налагат. Би трябвало при второ, трето нарушение глобата да е в такъв размер, че да ги доведе до фалит. Някои държави това го правят с непослушни баМки, тия, които перат пари и т.н. Налагат им такива глоби, че в последствие глътват вода и се давят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар