Приходите на китайския гигант в социалните мрежи ByteDance са нараснали с около 70% миналата година до близо 58 млрд. долара, забавяйки темпа си на растеж от предходната година, твърдят източници на Wall Street Journal, запознати с въпроса. Това се случва в момент, в който Пекин затяга регулацията на интернет сектора в Китай, а икономическото забавяне засегна рекламните приходи.
Компанията майка на TikTok и китайския еквивалент на услугата Douyin е споделил данните за финансовото представяне с част от старшите мениджъри тази седмица, допълват източниците. През 2020 г. приходите на ByteDance са се увеличили повече от два пъти спрямо 2019 г., достигайки 34,3 млрд. долара.
Говорител на ByteDance не е отговорил на запитването за коментар.
През последната година китайските власти въведоха нови правила за събирането на данни и антимонополни регулации, за да овладеят влиянието на най-мощните технологични компании от страната. Китайските лидери критикуваха огромното разрастване на капитала и изразиха притеснения относно рисковете пред киберсигурността и социалната стабилност, призтичащи от контрола на технологичните гиганти върху данните на милиони граждани и влиянието им върху ежедневния живот.
През последното тримесечие, за което са обявили резултати, китайски гиганти като Tencent Holdings, Alibaba Group Holding и Baidu се сблъскаха със забавяне на растежа на приходите си на годишна база. Новите регулации и забавянето на икономическия растеж накараха компаниите в сектора да съкратят хиляди служители.
ByteDance е един от най-горещите китайски стартъпи – последно оценен на 180 млрд. долара след кръг на финансиране, проведен в края на 2020 г. Сред инвеститорите в компанията попадат Sequoia Capital и SoftBank Group. Що се отнася до бизнес модела, фирмата разчита на рекламата за по-голямата част от приходите си.
След години на силен растеж приходите и броят на новите потребители на двете най-популярни приложения на ByteDance в Китай – Douyin и агрегатора на новини Toutiao – изглежда са достигнали пика си, коментират източници, запознати с въпроса.
През ноември ByteDance е казала на служителите си, че бизнесът ѝ с реклама в Китай е стагнирал от няколко месеца заради голямата конкуренция и по-слабата бизнес среда, допълват двама от източниците, визирайки по-строгите регулации в редица индустрии в страната, включително образованието, гейминга, онлайн търговията и недвижимите имоти.
През последните години ByteDance направи експанзия в сферата на образованието, игрите и други бизнес области. Но компанията започна да се оттегля от някои от тях в средата на миналата година, като част от реорганизацията, съблюдавана от новия председател Лиан Рубо, която цели намаляване на разходите и по-добра организация на операциите, допълват двама източници.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?