Wall Street се подготвя за най-слабия световен ръст на приходите в историята на социалните мрежи, тъй като засилващата се конкуренция на TikTok и Apple в рекламата заплашва да съвпадне с икономическите предизвикателства през второто тримесечие, предава Ройтерс.
По-слабите прогнози бяха направени след силна 2021 г., когато приходите от реклама на социалните мрежи в Съединените щати нараснаха с 36% до 58 млрд. долара, след като брандовете увеличиха маркетинговите си бюджети, за да се възстановят от пандемията и да достигнат до потребителите онлайн.
Но оттогава социалните мрежи предупреждават инвеститорите и служителите си, че нещата поемат в друга посока, след като инфлацията се изкачи до близо 40-годишен връх – среда, в която марките харчат по-малко за реклама.
Главният изпълнителен директор на Meta Platforms Марк Зукърбърг през юни каза на служителите, че компанията се отказва от плановете си за наемане на кадри и че „това може да е един от най-лошите спадове, който сме виждали в скорошната история“.
Snap, която притежава Snapchat, в четвъртък отчете най-слабите приходи в историята си, след като по-рано каза, че очаква да не изпълни прогнозите заради влошаващите се икономически условия.
Сега се очаква глобалните рекламни продажби в социалните мрежи да нараснат с 11% - най-слабият темп на растеж в историята по данни на MAGNA, която сви прогнозата си от 18%.
Анализатори очакваха известно забавяне на растежа след 2021 г. Въпреки това нарастващата конкуренция от приложението за кратки видеа TikTok и Apple създаде „перфектната буря“ и „инвеститорите са прави да гледат предпазливо“ към растежа на дигиталната реклама тази година, пишат анализатори на Barclays.
Apple вече предизвика сътресения в индустрията за дигитална реклама, когато въведе новия контрол на поверителността на iPhone миналата година, който засегна способността на компании като Meta и Snap да насочват и измерват реклами в приложенията си.
Собственият рекламен бизнес на Apple, който включва предимно разработчици, плащащи, за да промотират приложенията си в App Store, се очаква да нарасне с 36% тази година до 6,9 млрд. долара, писа Barclays, допълвайки, че заедно Apple и TikTok ще вземат 34% от всеки нов рекламен долар, който се харчи извън Китай тази година.
Лиор Елдан, главен оперативен директор на маркетинговата агенция Moburst, която работи с брандове като Uber и Reddit, твърди, че сега клиентите харчат с два до три пъти повече за реклами в Apple, отчасти заради ефективността на рекламите на други платформи, която намаля след промените, които Apple направи.
„Видяхме драматичен скок на бюджетите за реклами в търсачката на Apple след промените в поверителността“, казва той.
Въпреки че все още е по-малък от гиганти като Facebook и YouTube, TikTok е напът да нарасне с повече от 200%, превръщайки се в бизнес за 12 млрд. долара, написа Barclays.
TikTok остава важен за рекламните стратегии на много клиенти, коментира Ивон Уилямс, вицепрезидент медии в рекламната агенция Code3, която работи с марки като Gap и Dior.
Google, която ще отчете финансовите си резултати за второто тримесечие във вторник, е компанията, която вероятно е най-защитена от негативните ефекти.
Meta, Snap и Pinterest са далеч по-уязвими от промените в поверителността на Apple и от конкуренцията на TikTok, допълват от Barclays.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями