Главният изпълнителен директор на X, преди Twitter, Линда Якарино е използвала първата си среща с банките на социалната мрежа, за да изложи плана си за разрастване на бизнеса на компанията, твърди източник на Ройтерс, запознат със случилото се. Всичко това е част от усилията на Якарино да информира банкерите, които отпуснаха 13 млрд. долара за финансиране на придобиването на компанията от Илон Мъск, за това какво се случва с компанията.
Подробности, споделени с Ройтерс, обрисуват частично картина на текущото състояние на бизнеса на X. Приходите на компанията, която преди беше известна като Twitter, са нараснали с между 7 и 9% през третото тримесечие спрямо второто, посочва източникът.
Размерът на приходите на X, генерирани от реклама, абонаменти и лицензиране на данни, не е ясен.
X отказва да коментира въпроса.
Откакто придоби компанията през октомври 2022 г. Мъск се опитва да открие новини начини за увеличаване на приходите, включително с по-висока цена за инструмента за достъп до данни на платформата и запазване на функции само за плащащите абонати.
По време на близо 40-минутната среща на X с финансовите институции, Якарино е заявила, че компанията ще тества три нива на абонаментна услуга въз основа на броя реклами, показвани на потребителите, разкрива източникът.
В момента платената услуга на X струва 8 долара на месец.
Основният бизнес на X с дигитална реклама изпитва затруднения, тъй като брандовете са предпазливи към множеството промени в платформата и противоречивия характер на Мъск.
От придобиването насам приходите на X от реклами в САЩ намаляват всеки месец на годишна база, показват данни на фирмата за рекламни анализи Guideline, която проследява рекламните разходи от големите агенции.
Отделно в четвъртък Комисията по ценните книжа и борсите на САЩ подаде съдебен иск срещу Мъск в опит да го принуди да свидетелства в рамките на разследване за придобиването на социалната мрежа.
На срещата Якарино коментира, че сред двигателите на приходите ще са политическите реклами, след като компанията премахна забраната върху тях, която важеше преди покупката на X, твърди източникът.
Очаква се рекламната индустрия да усети приход на рекламни бюджети преди изборите на няколко ключови места по света, включително в САЩ, където предстоят президентски избори.
X също така ще се фокусира върху обслужването на повече малки и средни рекламодатели, което Якарино е описала по време на срещата като голяма възможност за растеж.


Евакуират четирима моряци от заседналия край Ахтопол танкер
Времето във Варна на 8 декември 2025
Закопчаха трима шофьори във Варна
Зеленски се среща днес със Стармър, Макрон и Мерц
Честваме паметта на преподобния Патапий
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Опера на Мориконе се появи на бял свят 30 г. след написването й
Два труса поред стреснаха Турция
Зони и такси за паркиране - как е уредено в съседните ни страни
В последния кръг: Сантос и Неймар се спасиха от изпадане
Доналд Тръмп-младши: Баща ми може скоро да се откаже от Украйна