Собственикът на Facebook – Meta Platforms, забранява политическите кампании и рекламодатели от други регулирани индустрии да използват новите ѝ рекламни продукти с генеративен изкуствен интелект. Новината беше обявена от говорител на интернет гиганта, а с нея се отказва достъп до инструменти, за които властите предупреждават, че могат да стимулират разпространението на изборна дезинформация, предава Ройтерс.
Рекламните стандарти забраняват реклами на съдържание, което е посочено като проблемно от партньорите за проверка на фактите, но нямат никакви правила специално за изкуствения интелект (AI).
„Докато продължаваме да развиваме новите инструменти за създаване на реклами с помощта на генеративен изкуствен интелект в Ads Manager, рекламодателите, които провеждат кампании, свързани с жилища, заетост, кредити или социални въпроси, избори и политика, или такива, свързани със здравеопазването, фармацевтичните продукти или финансовите услуги, понастоящем нямат право да използват тези функции с генеративен AI”, пише компанията в бележка, обяняваща как работят решенията ѝ.
„Вярваме, че този подход ще ни позволи да разберем по-добре потенциалните рискове и да изградим правилните предпазни мерки за използването на генеративен изкуствен интелект в реклами, които се отнасят до потенциално чувствителни теми в регулирани индустрии“, допълва текстът.
Промените в правилата се случват месец след като Meta – втората по големина платформа за дигитална реклама в света, обяви, че започва да разширява достъпа на рекламодателите до ползващи AI рекламни инструменти, които могат мигновено да създават фонове, да правят корекции на изображения и вариации на рекламните текстове след подаването на прости заявки.
Първоначално тези инструменти бяха достъпни само за малка група от рекламодатели през пролетта. Сега са напът да бъдат пуснати за всички рекламодатели по света, като планът е това да се случи до следващата година.
Meta и други технологични компании се надпреварват да пуснат рекламни продукти с AI и различни виртуални асистенти. Целта им е да отговорят на еуфорията около миналогодишния дебют на ChatGPT на OpenAI.
Досега обаче компаниите не са дали много информация за това какви предпазни ограничения ще наложат на тези системи. Това прави решението на Meta за политическите реклами един от най-значимите избори на AI политика в индустрията, обявявани досега.
Миналата седмица Google, най-голямата компания за дигитална реклама в света, обяви пускането на подобни инструменти с изкуствен интелект. Тя планира да държи политиката далеч от своите продукти, като блокира списък с „политически ключови думи“ от полетата за заявки, коментира говорител на Google пред Ройтерс.
Google също планира актуализация на правилата от средата на ноември. Собственикът на TikTok и този на Snapchat забраняват политически реклами, докато X, преди известна като Twitter, не е пуснала никакви инструменти с генеративен изкуствен интелект в областта на рекламата.


Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
ГДБОП и ДАНС разбиха група за ДДС измами, завлекли хазната с милиони
Синдикат в МВР: Трудно можем да приемем, че животът на полицай е оценен на гаранция от 5 000 лв.
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства