Основният бизнес на Meta с онлайн реклама може да понесе удар в размер на 7 млрд. долара тази година заради строгите мита върху вноса от Китай, наложени от президента на САЩ Доналд Тръмп, които засягат търговците на дребно в страната, пише CNBC.
Това се казва в изследователска бележка на MoffettNathanson, публикувана във вторник, която анализира потенциалното въздействие на свързаните с Китай търговци на дребно като Temu и Shein, които свиват рекламните си бюджети във Facebook и Instagram на фона на търговския спор между САЩ и Китай.
Анализаторите на MoffettNathanson посочват последния годишен отчет на Meta, в който компанията разкри, че приходите ѝ от Китай са достигнали 18,35 млрд. долара през 2024 г., което се равнява на малко над 11% от общите ѝ приходи от продажби. Подобно на други анализатори, MoffettNathanson вярва, че Temu и Shien формират по-голямата част от китайския бизнес на Meta и ако тези онлайн търговци на дребно ограничат рекламните си кампании тази година, рекламните продажби на Meta за 2025 г. може да бъдат засегнати със 7 млрд. долара.
Meta не е отговорила веднага на запитването за коментар.
Вече има признаци на отдръпване, пишат анализаторите, позовавайки се на информация на CNBC за Temu, която намалява разходите си за реклама в САЩ и записва голям спад в класацията на най-сваляните приложения в App Store след митата на Тръмп за Китай.
„Значението на Китай за бизнеса на Meta не бива да бъде надценявано“, пишат анализаторите в бележката. „Въпреки че Meta не предоставя разбивка на приходите на ниво държава в Европа, логично можем да предположим, че Китай е вторият по големина източник на приходи за Meta след Съединените щати – забележителна позиция за страна, в която Meta няма потребители или активни платформи.“
Meta може да има още по-големи проблеми, ако по-широките пазари изпаднат в рецесия тази година, както прогнозират някои анализатори и корпоративни финансови ръководители.
„Наистина продължителен икономически спад“, съчетан с търговския спор между САЩ и Китай, „може да изтрие приходи от реклама в размер на 23 млрд. долара за 2025 г. от резултатите на Meta“, посочват анализаторите.
„Както беше отбелязано по-рано, ние вярваме, че Meta е особено уязвима на намаляване на разходите за реклама от китайски рекламодатели“, твърдят анализаторите. „При сценарий, в който рецесията е предизвикана или изострена от засилване на търговското напрежение, Meta ще се сблъска с двойно предизвикателство - циклична рекламна слабост и целенасочен спад в китайските рекламни разходи.“
Анализаторите на MoffettNathanson все още поддържат рейтинг „купи“ за Meta, но казват, че са намалили целевата цена за книжата ѝ със 185 долара до 525 долара.
Стойността на книжата на Meta се понижи с около 19% до 499,36 долара, откакто Тръмп за втори път официално положи клетва като президент.
Компанията ще представи финансовия си отчет за първото тримесечие следващата сряда.


Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия