IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Meta може да понесе удар за 7 млрд. долара от митата на Тръмп

Компанията е силно зависима от китайски рекламодатели като Temu и Shein

10:46 | 23.04.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Основният бизнес на Meta с онлайн реклама може да понесе удар в размер на 7 млрд. долара тази година заради строгите мита върху вноса от Китай, наложени от президента на САЩ Доналд Тръмп, които засягат търговците на дребно в страната, пише CNBC.

Това се казва в изследователска бележка на MoffettNathanson, публикувана във вторник, която анализира потенциалното въздействие на свързаните с Китай търговци на дребно като Temu и Shein, които свиват рекламните си бюджети във Facebook и Instagram на фона на търговския спор между САЩ и Китай.

Анализаторите на MoffettNathanson посочват последния годишен отчет на Meta, в който компанията разкри, че приходите ѝ от Китай са достигнали 18,35 млрд. долара през 2024 г., което се равнява на малко над 11% от общите ѝ приходи от продажби. Подобно на други анализатори, MoffettNathanson вярва, че Temu и Shien формират по-голямата част от китайския бизнес на Meta и ако тези онлайн търговци на дребно ограничат рекламните си кампании тази година, рекламните продажби на Meta за 2025 г. може да бъдат засегнати със 7 млрд. долара.

Meta не е отговорила веднага на запитването за коментар.

Вече има признаци на отдръпване, пишат анализаторите, позовавайки се на информация на CNBC за Temu, която намалява разходите си за реклама в САЩ и записва голям спад в класацията на най-сваляните приложения в App Store след митата на Тръмп за Китай.

„Значението на Китай за бизнеса на Meta не бива да бъде надценявано“, пишат анализаторите в бележката. „Въпреки че Meta не предоставя разбивка на приходите на ниво държава в Европа, логично можем да предположим, че Китай е вторият по големина източник на приходи за Meta след Съединените щати – забележителна позиция за страна, в която Meta няма потребители или активни платформи.“

Meta може да има още по-големи проблеми, ако по-широките пазари изпаднат в рецесия тази година, както прогнозират някои анализатори и корпоративни финансови ръководители.

„Наистина продължителен икономически спад“, съчетан с търговския спор между САЩ и Китай, „може да изтрие приходи от реклама в размер на 23 млрд. долара за 2025 г. от резултатите на Meta“, посочват анализаторите.

„Както беше отбелязано по-рано, ние вярваме, че Meta е особено уязвима на намаляване на разходите за реклама от китайски рекламодатели“, твърдят анализаторите. „При сценарий, в който рецесията е предизвикана или изострена от засилване на търговското напрежение, Meta ще се сблъска с двойно предизвикателство - циклична рекламна слабост и целенасочен спад в китайските рекламни разходи.“

Анализаторите на MoffettNathanson все още поддържат рейтинг „купи“ за Meta, но казват, че са намалили целевата цена за книжата ѝ със 185 долара до 525 долара.

Стойността на книжата на Meta се понижи с около 19% до 499,36 долара, откакто Тръмп за втори път официално положи клетва като президент.

Компанията ще представи финансовия си отчет за първото тримесечие следващата сряда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:46 | 23.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още