Китайският онлайн магазин Temu и търговецът на бърза мода Shein – двама от най-големите рекламодатели в американските социални мрежи, рязко съкращават разходите си за дигитална реклама в САЩ, показват данни от индустрията. Ходът е удар по технологични компании като Facebook на Meta и YouTube, предава Ройтерс.
Онлайн търговците, които продават евтини стоки, произведени в Китай, директно на купувачите в САЩ, доскоро изживяваха рекламен бум, прицелвайки се към по-млади и по-пестеливи купувачи в социалните мрежи.
Указът на американския президент Доналд Тръмп по-рано този месец заплашва бизнеса на двата гиганта. От 2 май стоките на стойност под 800 долара, изпратени от Китай и Хонконг, вече няма да бъдат освободени от мита.
Temu и Shein планират да повишат цените на продуктите си от следващата седмица, тъй като премахването на освобождаването от митата за внос увеличава разходите им. Същевременно команиите намаляват разходите си за реклама на повечето платформи, твърдят две фирми за дигитален маркетинг, които измерват рекламните разходи.
Средните дневни разходи на Temu за реклами във Facebook, Instagram, TikTok, Snap, X и YouTube в САЩ общо са намалели средно с 31% през двете седмици от 31 март до 13 април в сравнение с предходните 30 дни, изчислява Sensor Tower, която следи тези разходи.
Средните дневни разходи на Shein за реклама на Shein във Facebook, Instagram, TikTok, YouTube и Pinterest в САЩ са спаднали средно с 19% през същия период, допълва компанията.
Meta отказва да коментира. Google, Shein и Temu не са открити веднага за коментар по въпроса.
Temu рязко е намалила рекламите си в Google Shopping от 12 април след значително нарастване през първото тримесечие, твърди Марк Балард, директор дигитални маркетингови проучвания в Tinuiti.