Китайският предприемач Чън Гуанбяо има сериозни намерения да купи The New York Times и да работи за „възстановяване на доверието и влиянието и реформиране на покритието на изданието в Китай“, съобщава китайското издание Global Times.
Чън, който е в списъка с 400-те най-богати китайци, е известен с благотворителната си дейност. „Имам най-сериозни намерения да купя The New York Times, моля не приемайте това като шега“, пише той в статия за Global Times. “Традицията и стилът на New York Times затрудняват обективното отразяване на Китай“, допълва той.
„Ако успея да го купя, тонът му вероятно ще се преобърне. Затова и участвах в преговори, свързани с придобиването, с няколко инвеститори“, посочва още Чън.
Той припомня, че New York Times публикува серия от репортажи за Китай, някои от които спечелиха и награди. През 2012 г. изданието публикува и разследване за богатството на семейството на премиера Уън Дзябао, което получи Пулицър. Оттогава достъпът до сайта на изданието е блокиран в Китай, а някои от репортерите на медията имат сериозни проблеми да получат визи за пребиваване в страната.
Китайските държавни медии и представители на властите често интерпретират външните критики към управляващата Комунистическа партия като атака към страната. Чън Гуанбяо посочва, че ако успее да купи изданието, ще проведе „някои необходими реформи, чиято единствена цел е да направи репортажите по-автентични и обективни, и така да възстанови доверието и влиянието на изданието“.
Още миналия понеделник Чън съобщи, че заминава за САЩ, „за да обсъди придобиването на вестника“. Тогава много хора приеха изказването му като поредния му опит да привлече внимание върху себе си.
Няколко дни по-късно обаче Чън е бил забелязан на летище John F. Kennedy. Говорител на изданието обаче посочва, че няма информация за водени преговори с Чън.
Състоянието на китайския предприемач се изчислява на 5 млрд. юана (825 млн. долара). Той е известен и с ексцентричните си акции, с които успява да спечели медийното внимание.
Чън обяснява, че още през 2012 г., когато за първи път е рекламирал в New York Times, му е хрумнала идеята да купи изданието. „Разбрах, че американците знаят много малко за цивилизования и открит Китай, който преминава през безпрецедентна трансформация и развитие“, посочва бизнесменът и допълва, че „няма нещо, което да не може да бъде купено“.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната