5% ръст на глобалните инвестиции за реклама през 2015 г. прогнозира медийната агенция Carat.
Също с 5% се очаква да нараснат общите рекламни приходи в световен мащаб за тази година, сочат данните, получени от 59 различни пазара в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия и Тихоокеанския регион.
Първоначално специалистите са очаквали ръст от 4,8%, но сега в актуализираните прогнози се очаква по-висок ръст на годишна база, което демонстрира оптимизъм на глобално и местно ниво.
От регионална гледна точка Carat очаква допълнително увеличение на приходите от реклама в Северна Америка и Западна Европа в сравнение с прогнозите, подадени през март 2014 г.
САЩ продължава да показва силен ръст, като се очаква за първи път в края на тази година нивата на рекламните приходи в Северна Америка да надхвърлят пика от периода преди рецесията от 2007 г.
Прогнозите за Западна Европа, чийто рекламен пазар претърпя две поредни години на спад, са за връщане към положителен ръст от 2,7%, най-вече заради силното представяне на британския рекламен пазар, който се очаква да нарасне със 7,5% до края на настоящата година.
Прогнозата за Централна и Източна Европа е намалена, като прогнозираното в началото на годината увеличение на рекламните приходи с 5% се забавя до 3,5%. Това се дължи преди всичко на геополитическата несигурност и икономическата нестабилност в някои части на региона.
За България прогнозата е за увеличение с 8,4% на рекламните приходи в дигиталните канали през 2015 г.
Дигиталната реклама в глобален мащаб ще увеличи и общия си дял в медийния микс до 22,6% през следващата година, като за първи път се очаква тя да изпревари общия глобален дял на рекламни инвестиции във вестници и списания.
„Световната рецесия е зад гърба ни, а очакванията за здравословен ръст от 5% на годишна база, е положителен импулс за целия отрасъл“, коментира Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от която е и Carat.
Според него промените в нагласите на потребителите отварят повече възможности за бизнеса, а агенциите трябва да представят все повече иновативни и интегрирани решения, за да извлекат ползи от новата среда за своите клиенти.


Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан