IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Проблемът на Gogo: безжичният интернет в самолетите е скъп

Хората имат очакване, че Wi Fi трябва да е безплатен, коментира анализатор

09:23 | 27.06.13 г.
Автор - снимка
Редактор
Проблемът на Gogo: безжичният интернет в самолетите е скъп

Затегнете коланите. Първичното публично предлагане на Gogo, най-големият доставчик на безжичен интернет за самолети в САЩ, предоставя на инвеститорите възможност да се подготвят за доста силна турбуленция на фона на поредицата от пречки пред бизнеса. В края на миналата седмица фирмата набра 187 млн. долара, като продаде акции за по 17 долара всяка. Оттогава цената им е паднала с около 15%, пише Businessweek.

Най-непосредственият проблем на Gogo е, че повечето пътници не плащат за достъп до безжичен интернет, когато летят. Едва около 6% от тях са използвали услугата през първото тримесечие на годината. Така че компанията реши да повиши цените, за да извлече печалба от по-малката база на пътниците в бизнес класа, които могат да прехвърлят разходите към работодателите си. Да сърфираш в мрежата на височина от 11 000 м вече е екстра.

Цената за 1 ден е 14 долара, а за месец - 34 долара за една авиолиния и 42 долара за всички компании, предлагащи тази услуга. Цената на услугата при закупуване на борда на самолета е по-висока. Част от тази политика на ценообразуване цели и да се справи с един особен проблем - в момента технологията не позволява повече от 200 пътници на борда на един и същи самолет да се свържат с интернет. Освен това има и оплаквания от много бавна връзка. 

"Хората имат очакване, което през последните години се засилва - а именно, че безжичният интернет трябва да е безплатен", обяснява Тим Фарар от базираната в Калифорния изследователска компания TMF Associates. Възможността за безплатен интернет на летищата в много градове също отнема от привлекателността на Gogo.

Все пак повишението на цената на услугата имаше планирания ефект за Gogo - приходите на компанията за миналата година са се увеличили до 233,5 млн. долара спрямо 160,2 млн. долара през 2011 г. Въпреки това фирмата никога не е имала печелившо тримесечие - средният ѝ приход на потребител за миналата година възлиза на 9,74 долара.

Gogo се отказа от първоначалните си планове за първично публично предлагане в края на 2011 г., като се обърна към частни източници за кредит от над 200 млн. долара. Освен това компанията има все по-големи капиталови разходи, тъй като разширява международните си сателитни услуги. Gogo развива и плановете си да пусне видео услугата Gogo Vision на 1550 самолета до края на тази година.

Въпреки финансовите предизвикателства обаче от Gogo са  убедени в потенциала на безжичния интернет на самолетите. По-малко от 1/3 от всички търговски самолети в Северна Америка и едва 12% в глобален мащаб в момента предлагат тази услуга, а като се има предвид корпоративната политика да се работи все повече и повече, може да се очаква, че с времето броят на бизнесмените, използващи интернет в самолета, ще се увеличава.

Все пак, дори и федералните регулаторни власти да облекчат действащата в момента забрана за използване на устройства като таблети, електронни книги и портативни видео конзоли, едва ли броят на пътниците, които ще започнат да използват Gogo, ще се увеличи главоломно. Както самата компания отбелязва: "бъдещият ни успех зависи от това дали ще се увеличи търсенето на интернет достъп в самолетите, което е несигурно по своята същност".
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:43 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още