Рекламодателите, които искат да достигнат до потребителите, използвайки множество дигитални екрани, могат да открият неочакван партньор за изпълнението на тази задача в лицето на Microsoft.
Софтуерният гигант досега почти не е говорил за рекламния си бизнес. Компанията беше заета с избора на нов главен изпълнителен директор и с работа по бизнеса си с устройства.
Но Microsoft започна тихомълком тестването на няколко иновативни кампании с рекламодатели, които искат да стигнат до един и същ потребител чрез множество електронни устройства. Освен че може да проследи един човек от мрежата, през телевизора до мобилно устройство, Microsoft прави крачка напред, като помага на марките да разказват една история с продължение през всичките устройства, пише Wall Street Journal
„Смятаме, че това е отличителната ни черта“, твърди Стивън Ким, вицепрезидент "Глобални агенции и акаунти" на Microsoft. “Освен това сме виждали изследвания, показващи, че младите онлайн потребители откликват на тези видове реклами“.
Това определено е надеждата и на Lexus – подразделението за производство на луксозни коли на японската автомобилна компания Toyota Motor Corporation. Марката ще направи шестседмичен тест, в рамките на който ще се опита да привлече вниманието на млади мъже между 25- и 34-годишна възраст. За целта тя ще направи специална кампания за представяне на F сериите си.
Така например Lexus първо ще покаже реклама на потребител, посещаващ уеб порталa на Microsoft - MSN. Тя ще включва екстремни скокове от самолет.
Следващият път, в който потребителят посети сайт, управляван от Microsoft, Lexus ще предложи втора част на рекламата си. В нея ще участва същия човек като в първата част, който ще се приготвя да скочи от скала, за да се гмурне във водата. По-късно потребителят може да види през таблет и трета част от кампанията, в която мъжът от предишните два клипа кара офроуд Lexus.
“За нас е важно да разкажем история в логична последователност. И това определено е нещото, от което се нуждае пазарът. Това е вярното решение“, твърди Тери Хил, медиен директор в Lexus.
Решение на какво точно? Тъй като повечето интернет потребители избират да се откажат от рекламното проследяване, маркетолозите се страхуват, че насочването на онлайн рекламата ще става все по-трудно. Освен това мобилните устройства стават основно средство за свързване с дигиталните медии за много потребители. Свързаните телевизори също набират огромна популярност и нито един от тях не дава възможност за използване на традиционните инструменти за проследяване на реклами като бисквитките например.
По този начин всяка компания, която може да обещае таргетиране през различни устройства, ще може да привлече приходи от рекламодатели. Вниманието е насочено към Google, Facebook и Amazon, но Microsoft не бива да бъде отписвана, твърдят рекламните експерти, особено след като кампанията претендира, че разполага с достъп до потребителите, регистрирани в различни платформи.
Стив Карбоун, управляващ директор и ръководител на дигиталните процеси и анализи в MediaCom, твърди, че клиентите търсят изключително много нещо подобно, което той нарича „следващата вълна в дигиталната реклама“.
Карбоун твърди, че Microsoft е постъпила умно, като не е ограничила само за своите устройства скорошните си тестове, в които се включиха марки като Activision, Emirates airlines и Ford.
“Microsoft разполага с технологията, мащаба и платформите, за да се справи много добре“, коментира експертът.
Според Тери Хил от Lexus е рано да се направи оценка на резултатите от ранните тестове. Не бива да се пренебрегва и фактът, че създаването на серии от свързани реклами отнема време.
“Отне много съвместна работа“, твърди тя. „В момента сме много доволни... И проучваме как можем да правим повече кампании като тази“.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа