Стотици милиони потребители посещават сайтовете на Yahoo всеки месец. Но докато бордът на компанията обмисля продажба на основния бизнес, един голям въпрос пред евентуалните купувачи е колко ценен е всъщност този трафик, коментира Wall Street Journal.
Преди 15-20 години Yahoo можеше да постига по-високо ценообразуване. Това се дължеше на неговия мащаб, комбиниран със съдържание с по-добро качество в сравнение с повечето интернет играчи и уникална способност да таргетира реклама към относително добре позната публика.
Днес цените за реклама в Yahoo спадат. Затова докато все още значителният мащаб на компанията остава налице, той е смекчен от необходимостта купувачът или да управлява, или да обърне този спад.
Интернет могъществото на Yahoo падна жертва на две основни сили: едната бе възходът на Facebook, който през последните години започна да надминава Yahoo от гледна точка на обхвата, таргетирането и потенциалната честота на рекламите. Тези неща направиха Yahoo и други портали като AOL и MSN на Microsoft уникални, отбелязва Браян Уийзър, анализатор в Pivotal Research. Facebook обаче се оказа и по-евтин, което допълнително подкопа силата на ценообразуване на Yahoo.
В резултат сайтовете на Yahoo имат 618 млн. уникални посетители в десктоп версията си в цял свят през октомври спрямо 863 милиона за Facebook, сочат данни на comScore.
А доминиращата роля на Facebook сред мобилните приложения подчертава слабостта на Yahoo. Социалната мрежа отчита приходи от 3,4 млрд. долара от мобилната си версия през третото тримесечие спрямо 271 млн. долара за Yahoo. Общите приходи на Facebook са 4 пъти и половина по-големи от тези на Yahoo.
По същото време програмният обмен на реклами, който позволява на брандовете да купуват аудитория в цялото интернет пространство, стана по-популярен.
В резултат на обмена мащабът на Yahoo се оказа по-малко уникален. Обменът бе и по-ефективен, което допълнително притисна Yahoo. Годишните приходи достигнаха върхови стойности през 2008 г. до 7,2 млрд. долара. До 2014 г. те се понижиха с 36% до 4,6 млрд. долара.
В резултат на това евентуален купувач на компанията може да избере възможността да управлява спада на Yahoo, като съкращава разходите, например с освобождаване на хилядите технологични служители.
Повечето анализатори от Wall Street смятат, че стойността на компанията в момента е между 3 и половина и пет пъти над оценката за печалба през 2016 г. преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията. Това означава, че цената на основната дейност на Yahoo е около 4,4 млрд. долара.
Въпросът е обаче дали ще се стигне до продажба. На срещата си миналата седмица управителният съвет получи презентация от Starboard Value, голям инвеститор в Yahoo, който поиска от борда да преустанови планираната продажба на 15-процентов дял от гиганта в електронната търговия Alibaba и да продаде активи, припомня USA Today.
По-вероятно е обаче Yahoo да направи известно преструктуриране и съкращаване на работни места, да продължи с продажбата на дела си в Alibaba и впоследствие да се освободи и от дела си в Yahoo Japan, преди да продаде основната си дейност, коментира запознат източник.


Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина