IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Милионер по случайност

Как сделката на Wal-Mart за Jet.com направи 30-годишния Ерик Мартин богаташ

16:50 | 10.08.16 г. 5
Автор - снимка
Създател
<p>
	Служители на&nbsp;Jet.com в деня на стартирането на дейността на дружеството<em>. Снимка:&nbsp;Jet.com</em></p>

Служители на Jet.com в деня на стартирането на дейността на дружеството. Снимка: Jet.com

Как най-лесно и бързо може да се влезе в лигата на мултимилионерите? Най-известният начин е да се основе успешен стартъп, както са го направили навремето Марк Зукърбърг с Facebook и Джеф Безос с Amazon. Но сега един 30-годишен маркетинг специалист от Йорк в американския щат Пенсилвания намира още по-прост начин. Той е участвал в онлайн конкурс, в който първа награда е бил пакет от акции в стартъпа Jet.com.

Условието е било да се привлекат възможно най-много хора за членство в сайта за пазаруване jet.com. 30-годишният Ерик Мартин, който работи за компания за санитарно оборудване, решава да инвестира собствени средства. Той вкарва 18 хил. долара в онлайн рекламна кампания и печели конкурса. Отплатата му – 10 хил. акции на Jet.com. По онова време Мартин не е знаел каква е стойността им. Jet.com стартира дейността си едва през 2015 г. 

Онова, което Мартин със сигурност не е подозирал – онлайн търговецът, който предлагаше стоки само на своите членове, бе придобит от гиганта в сектора на търговията на дребно Wal-Mart, който заплати сумата от 3,3 млрд. долара.

Още през 2015 г. анализатори предполагат, че делът на Мартин може да се оцени на 10 до 20 млн. долара. В края на 2015 г. обаче Jet.com успява да привлече частно финансиране за едва 1,5 млрд. долара.

И днес самият маркетинг специалист не знае точната стойност на пакета си. „Чувството е прекрасно, наистина е прекрасно“, казва той пред Bloomberg. „Може да ме опишете така – постоянно и редовно хилене“, добавя той.

Със сделката за Jet.com Wal-Mart, най-големият търговец на дребно в света, иска да се подсили за битката за онлайн клиентите. Преди всичко – срещу силния в това направление конкурент Amazon.

Причината за високата сума на сделката може да е отчасти и заради личността на самия основател. Марк Луър е бил служител на Amazon в продължение на две години, след като продава своята предишна компания. С Jet.com Луър искаше да създаде сайт за онлайн шопинг, който да обслужва само своите членове – срещу годишна такса. При това цените на стоките трябва да се движат на ниво под това в Amazon. За да създаде сайта, предприемачът набира първоначално рисков капитал за над 500 млн. долара.

Все още Мартин чака информация за стойността на своя пакет. Но вече обмисля да създаде свой стартъп - Ideadash.com. Това ще е онлайн портал, в който хората могат да споделят идеите си за бизнес и открития, а други да ги осъществяват, като получават дял в проекта. „Обмислям опциите си, но ще имам нужда от време да премисля всичко“.

И въпреки всичко успехът на Мартин не е случаен. Той е направил нещата правилно от гледна точка на инвестирането – поел е риск, но не е инвестирал повече, отколкото е можел да си позволи. Вложил е пари в бизнес модел, който разбира. И след това се е надявал на късмет.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:15 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 25 rate down comment 2
misanthrope
преди 7 години
И един мармот ги завива....30 годишния Ерик Мартин, работещ за компания за санитарен фаянс решава да даде 18 000$ за да спечели конкурс в който наградата е акции на някаква абсолютно безизвестна (към този момент) компания, която дори ( ако съм разбрал правилно) не развива дейност към този момент!!!Бухахахахааааа! Голем смех.А иначе, най-лесния начин да станеш мулти-милионер е да си Леля Гошка :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 9 rate down comment 0
khao
преди 7 години
да, продават се. Но какви пари струва три буквен домейн ще ми кажеш ли ? :)Освен това поне аз подразбирам че те са се казвали така преди привличането на първото финансиране от 500млн !!! без даже да са имали сайт, сега ако и домейн не са имали .... верно много случайно стана :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 13 rate down comment 1
MZ/X
преди 7 години
Много подобни домейни и в момента се продават. Въпрос на сериозни бизнес намерения е да ги купиш..Случайно обаче никой не инвестира 18 000 долара. Слу
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 26 rate down comment 2
vzhekoff
преди 7 години
:) Обичам когато се чете и между редовете !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 33 rate down comment 3
khao
преди 7 години
да вкараш 18К собствени средства и след това да твърдиш че било случайно .... ОК.имам и още един въпрос, как стартъп през 2013 успява да регистрира такъв домейн? май-май Марк Луър има чичо владика, или по точно е чичо равин като другите двама в статията :):):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още