Как най-лесно и бързо може да се влезе в лигата на мултимилионерите? Най-известният начин е да се основе успешен стартъп, както са го направили навремето Марк Зукърбърг с Facebook и Джеф Безос с Amazon. Но сега един 30-годишен маркетинг специалист от Йорк в американския щат Пенсилвания намира още по-прост начин. Той е участвал в онлайн конкурс, в който първа награда е бил пакет от акции в стартъпа Jet.com.
Условието е било да се привлекат възможно най-много хора за членство в сайта за пазаруване jet.com. 30-годишният Ерик Мартин, който работи за компания за санитарно оборудване, решава да инвестира собствени средства. Той вкарва 18 хил. долара в онлайн рекламна кампания и печели конкурса. Отплатата му – 10 хил. акции на Jet.com. По онова време Мартин не е знаел каква е стойността им. Jet.com стартира дейността си едва през 2015 г.
Онова, което Мартин със сигурност не е подозирал – онлайн търговецът, който предлагаше стоки само на своите членове, бе придобит от гиганта в сектора на търговията на дребно Wal-Mart, който заплати сумата от 3,3 млрд. долара.
Още през 2015 г. анализатори предполагат, че делът на Мартин може да се оцени на 10 до 20 млн. долара. В края на 2015 г. обаче Jet.com успява да привлече частно финансиране за едва 1,5 млрд. долара.
И днес самият маркетинг специалист не знае точната стойност на пакета си. „Чувството е прекрасно, наистина е прекрасно“, казва той пред Bloomberg. „Може да ме опишете така – постоянно и редовно хилене“, добавя той.
Със сделката за Jet.com Wal-Mart, най-големият търговец на дребно в света, иска да се подсили за битката за онлайн клиентите. Преди всичко – срещу силния в това направление конкурент Amazon.
Причината за високата сума на сделката може да е отчасти и заради личността на самия основател. Марк Луър е бил служител на Amazon в продължение на две години, след като продава своята предишна компания. С Jet.com Луър искаше да създаде сайт за онлайн шопинг, който да обслужва само своите членове – срещу годишна такса. При това цените на стоките трябва да се движат на ниво под това в Amazon. За да създаде сайта, предприемачът набира първоначално рисков капитал за над 500 млн. долара.
Все още Мартин чака информация за стойността на своя пакет. Но вече обмисля да създаде свой стартъп - Ideadash.com. Това ще е онлайн портал, в който хората могат да споделят идеите си за бизнес и открития, а други да ги осъществяват, като получават дял в проекта. „Обмислям опциите си, но ще имам нужда от време да премисля всичко“.
И въпреки всичко успехът на Мартин не е случаен. Той е направил нещата правилно от гледна точка на инвестирането – поел е риск, но не е инвестирал повече, отколкото е можел да си позволи. Вложил е пари в бизнес модел, който разбира. И след това се е надявал на късмет.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
преди 9 години И един мармот ги завива....30 годишния Ерик Мартин, работещ за компания за санитарен фаянс решава да даде 18 000$ за да спечели конкурс в който наградата е акции на някаква абсолютно безизвестна (към този момент) компания, която дори ( ако съм разбрал правилно) не развива дейност към този момент!!!Бухахахахааааа! Голем смех.А иначе, най-лесния начин да станеш мулти-милионер е да си Леля Гошка :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години да, продават се. Но какви пари струва три буквен домейн ще ми кажеш ли ? :)Освен това поне аз подразбирам че те са се казвали така преди привличането на първото финансиране от 500млн !!! без даже да са имали сайт, сега ако и домейн не са имали .... верно много случайно стана :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Много подобни домейни и в момента се продават. Въпрос на сериозни бизнес намерения е да ги купиш..Случайно обаче никой не инвестира 18 000 долара. Слу отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години :) Обичам когато се чете и между редовете ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години да вкараш 18К собствени средства и след това да твърдиш че било случайно .... ОК.имам и още един въпрос, как стартъп през 2013 успява да регистрира такъв домейн? май-май Марк Луър има чичо владика, или по точно е чичо равин като другите двама в статията :):):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар