За да се справи с нарастващото търсене на краткосрочни наеми в американските градове и за да се конкурира с гиганта в сектора на споделената икономика Airbnb, Expedia придобива двойка предприемчиви стартъпа в сектора на гостоприемството - Pillow и ApartmentJet.
Служителите на двете компании ще се присъединят към екипа на Expedia. Компанията отказва да разкрие финансовите условия по сделките, предава TechCrunch.
„Придобиването на Pillow и ApartmentJet ще спомогне за отключване на възможностите за растеж в градовете, които с течение на времето ще допринесат за възможността на HomeAway да добавя още по-широк избор от места за настаняване на своите пазари и пазарите в рамките на марките на Expedia Group, осигурявайки на пътниците възможността винаги да намерят идеалното място за престой", обясни компанията в изявление.
Expedia плати 3,9 млрд. долара за HomeAway и портфолиото ѝ от марки за пътуване през 2015 г. Сделката беше първата ѝ голяма стъпка в сектора на алтернативните места за настаняване, както и началото на поредица от усилия да изпревари любимеца на рисковите капиталисти Airbnb. Сегашните нови цели осигуряват софтуерни инструменти за мениджърите на имоти, които лесно могат да управляват краткосрочните наеми на конкуренти на Airbnb, като HomeAway и VRB.
Разположена в Сан Франциско, Pillow помага на жителите да обявяват апартаментите си за краткосрочни наеми, без да нарушават лизинговите си договори. От 2013 г. насам компанията набра общата сума от 16,5 млн. долара, включително кръг от 13,5 млн. долара, воден от Mayfield, с участието на Sterling.VC, Peak Capital Partners, Expansion VC, Крис Андерсън, Гари Вайнерчук, Денис Фелпс и Veritas Investments.
ApartmentJet помага на собствениците да печелят пари от свободните си имоти. Основан през 2016 г., стартъпът от централната част на Чикаго набра 1,2 млн. долара капитал от Network Ventures и BlueTree.
Базираната в Белвю Expedia Expedia притежава няколко туристически марки, включително HomeAway, VRBO, Travelocity, trivago, Orbitz и Hotels.com. Компанията е активен инвеститор и охотно придобива статъпи.
Акциите на Expedia поскъпнаха с 9,4% в четвъртък, след като резултатите от третото тримесечие надхвърлиха очакванията на анализаторите. Expedia, която притежава агрегаторите Hotels.com, Hotwire.com и CarRentals.com, започва да вижда ползите от придобиването на HomeAway, което се случи преди три години. Expedia плати 3,9 млрд. долара през 2015 г. за уебсайта в опит да се конкурира с Airbnb. Заедно с Booking Holdings, трите се борят да привлекат пътуващите да се насочат отвъд обичайните ваканционни пакети. Компанията отчете приходи за 3,28 млрд. долара, което е значителен ръст спрямо миналата година, когато те бяха 2,97 млрд. долара.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР